Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Загуба на скорост е възможна причина за падането на СУ-25

На този етап много трудно може да се говори за версии за катастрофата, докато не излязат записите от т.нар. „черна кутия“. Тогава ще се знае повече за финала на полета на самолета, който пада при заход малко преди да кацне на летище „Безмер“. На този етап могат да се правят единствено предположения, другото ще бъде спекулация“ – заяви в интервю за Радио Пловдив журналистът Димитър Ставрев от сп. „Клуб Криле“. Той счита, че една от възможните причини е загуба на скорост, т.е. подхождане на самолета с по-ниска скорост от нужната. И вследствие на това поради малката височина полк. Пейо Дончев взема решението да катапултира.

Но това е само чиста хипотеза, без да искам да обиждам никого“ – изтъкна журналистът. Според него най-важни в случая са показанията на самия пилот, тъй като черната кутия регистрира само техническите параметри на събитията.

В момента България разполага с 14 самолета СУ-25, 8 от които са ремонтирани в Беларус през миналата година.

Пилотите са доволни от ремонта на машините и считат, ча самолетите са добили нови функционалности“ – заяви Ставрев.

Човешка грешка и техническа неизправност – това са двете основни причини за авиокатастрофите, според Саврев.

Българската авиация лети страшно малко и страшно нередовно. Това е най-големият бич – нередовното летене. Нашите пилоти вместа да надграждат професионализма си, те се борят да не загубят дадената подготовка" – смята Димитър Ставрев.


По публикацията работи: Стоян Терзиев

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Фирмите у нас се адаптират към модела в индустрията с коли

Компаниите в България успешно се адаптират към  новия модел в автомобилната  индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..

публикувано на 31.01.25 в 16:11

С бойкот цени не се свалят, важна е конкуренцията

Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас .  Според него потребителските бойкоти имат дълга история..

публикувано на 31.01.25 в 16:02

Бюджетът на държавата трябва да e изкуство на разумното

Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните  приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната,  коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...

публикувано на 31.01.25 в 11:06

Търсят се още 6,8 млн. лева за електронния билет в Пловдив

Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..

обновено на 30.01.25 в 16:32

Учители предлагат 5 дни междусрочна ваканция

Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..

публикувано на 30.01.25 в 14:21