В интервю за Радио Пловдив той посочи, че миграцията не е случаен процес. "Някой някъде в тези държави, които не намириха устойчиви социални, икономически и политически решение предизвика всичко това и хората тръгнаха да търсят по-добър живот. Глобализацията обещаваше свободно движение на хора, стоки, капитали и информация, но се оказа , че това не е за целия свят. Международните политически съюзи вместо да търсят устойчиво развитие на цялата световна общност, започнаха да работят във все по-стестняващи се граници. А нашите политици не могат да намерат векторите, по които да се двжи и развива България в този променен свят", анализира ген. Стойчев.
Според него, работата на висшите служители в МВР, които си подадоха преди ден оствките, е кабинетна, а оставките им прост обслужиха политиците, които ги поставиха на тези постове. "Вместо да дават интервюта, те трябваше да направят няколко съвещания, за да разберат какво има в техния двор, да видят каква е приемствеността в гранични войски, да се види какво е състоянието на всички кадрите в МВР".
Тихомир Стойчев заяви, че случаите с мигрантите стават ежедневни и вече не са прецедент. "Въпросът е как информацията за тези случаи и действията по тях постъпва и се предава по йерархията в МВР. Оказва се, че полицаите са не само се необорудвани, но и няма координация в различните звена и структура. Т.е. нямаме алгоритъм за действие с мигрантите - това е проблемът".
Според ген. Стойчев промяната на законовата база изисква време, по- лесно е да се създаде алгоритъм за наблюдаване на престъпността и работа, свързана с мигрантския натиск. "Някой трябва да обясни на полицаите на пътя, че не са Рамбовци, че преследвайки с 200 километрав час мигранти, рискумат и своя , и живота на гражданите. Някой трябва да обясни това и и на началниците им, които да изработят алгоритъм за действие"
В заключенние бившият шеф на ЦСБОП беше категорчен, че кадрите ще решат проблемите в МВР. "Мъдри и компетентни хора ни трябват навсякъде – и в МВР и в голямата политика"
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..