До момента именно заради граничния контрол преките и косвените загуби за страната ни са възлизали на над 1 милиард и 600 милиона годишно, обясни Арабаджиев.
Според него влизането по суша в Шенген ще доведе и до ползи за българските производители. Причината е, че тези, които изнасят стоки ще могат да стигат по-бързо до Западна Европа. Това пък ще доведе до по-ниска цена на продуктите, които купуват българите.
“Редица стоки у нас са 15% по-скъпи отколкото в Западна Европа, като една от причините беше неприемането ни в Шенген. Очакваме сега нашите цени да бъдат поне такива, каквито са в Западна Европа.
По отношение на контрола в Шенгенското пространство трябва да се отбележат няколко важни елемента. Заявката, която дава властта, е че кантарите няма да присъстват на граничния пункт. За нас това е от изключително значение, защото те бяха една от причините да има опашки.
Страната ни има една от най-модерните ТОЛ системи, която има възможност да мери в динамичен режим теглото на превозните средства. Все още обаче не знаем дали тя ще бъде използвана за проверка на теглото на тежкотоварните автомобили, или ще се обособяват места с кантари във вътрешността на страната. За да се направи организация за кантарите би трябвало те да отговарят на определени изисквания по отношение на площадката, на сертифициране на самите уреди.
Дори и да е с кантари, важното е, че те няма да присъстват на зоната на граничния пункт. От там насетне където и да бъдат позиционирани предполага, че е въпрос на избор на контролния орган да отдели едно, две, пет превозни средства и да ги претегли. Останалият трафик обаче ще продължава към граничния пункт и няма да се налага тези, които са зад спрените превозни средства да изчакват”, коментира Арабаджиев.
Добави още, че от транспортния бранш не са против проверката на база анализ риска. Напротив според тях е редно да се проверяват тези шофьори, които са рискови и правещите нарушения да бъдат санкционирани.
Сериозен проблем на страната ни според Арабаджиев обаче е инфраструктурата, особено в Северозападна България. Затова и вчера от транспортния бранш са изпратили писмо до министъра на регионалното развитие и благоустройството с настояване в най-кратки срокове да бъде пусната отсечката Мездра-Ботевград, за да може да се ползва като най-бързия и кратък маршрут. Към момента трафикът на камиони от София за Видин минава през Плевен и Долни Дъбник, което значително увеличава разстоянието и разходите за гориво.
“От години алармираме за инфраструктурни проблеми, но резултатите са малко видими, трудно се постигат. За всички е ясно, че пътищата в България не отговарят на съвременните изисквания, особено на тези, при които трябва да се движат тежкотоварните автомобили.
Притеснения нямам. За нас е важно всичко да е предвидимо. Затова до края на годината очакваме да проведем срещи с отговорните министерства и да ни кажат точно по какъв начин ще се извършва контролът, какво ще се случва по границите”, отбеляза Арабаджиев.
Изминаващата си 2024 г. определи като тежка за транспорта, но все пак по-добра от предходната 2023 г.
Заместник-ректорът на ПУ „Паисий Хилендарски“ професор Станимир Кабаиванов е гост в рубриката ни „Добро утро, ден!“ тази седмица. Той е завършил с отличие Математическата гимназия в Пловдив със специлност „Физика и английски език“, а след това макроикономика в ПУ „Паисий Хилендарски“ с отличен успех и финансов мениджмънт с пълно шест...
Средата на април ще е опасен за разсада на земеделците, заради по-ниските температури. На 11 и 12 април минималните температури ще са между 3 и 4 градуса. Това предупреди синоптикът Петър Янков от НИМХ и призова фермерите да предприемат превантивни мерки. По думите му най-лесният начин да се предпазят културите от студените дни е..
Смяната на времето нарушава цялата фина настройка на организма. Това заяви в програма "Ден след ден" психиатърът д-р Любомир Канов, който е твърдо против този процес. Според него човешкият организъм е съвършено настроена машина, която работи в т.нар. физиологични цикли и това включва ендокринната система, мозъчната дейност, етапите и стадиите на..
Стабилността на управлението след последните събития коментира в програма "Ден след ден" политологът Андрей Велчев, преподавател в ПУ "Паисий Хилендарски“. Според него усещането в българските граждани, особено след влизането на партия Величие и сканадала с Тотото и всичко, което започва да се насабира и в един момен ще изригне, е като военна..
За скандала с българския европрокурор Теодора Георгиева, за противоречията, обвиненята и напрежението сред българските политици и за отражението върху работата на европейската прокуратура е интервюто на Антоанета Петричанска с Петър Бакърджиев от Института за правни анализи и изследвания. „Разследването и скандалът, който то произведе,..