Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Иван Тотев, управител на Пловдивска област

Радио Пловдив: С двете спрени решения на пловдивския общински съвет за концесията на старата гребна база и за синята зона областният управител Иван Тотев пречи на развитието на нашия град – това както чухте преди малко в програмата на Радио Пловдив заяви съветник номер едно Илко Илиев. А сега по телефона имаме връзка и с областния управител Иван Тотев.
{audio}
Първо, кажете председателят на общинския съвет Илко Илиев успя ли да се свърже с вас да разбере вашите аргументи за спирането на тези две решения и ни кажете разбира се с какви аргументи ги връщате отново в местния парламент.

Иван Тотев: Г-н Илиев е получил официално писмо, в което всички аргументи са посочени. Това не е някакъв изолиран случай, това е нормална практика и работа на областния управител е да съблюдава законосъобразността на всички актове, които се приемат от общински съвет, включително и Пловдив. По-скоро бих посъветвал г-н Илиев да погледне и да прочете точно това, което му е изпратено от областната администрация и той ще забележи или поне неговите юристи ако той не разбира, ще му подскажат, че това, което е прието като решение особено в частта „Наредба 2” е толкова безумно противоречащо на нормативната уредба в България, че никой не би си позволил да влезе един такъв нормативен документ в действие. Аз само ще ви кажа няколко неща, от които вие ще си направите изводи. Това ако влезе в сила означава да съсипе живота на една голяма част от пловдивчани и аз като областен управител това не мога да го позволя.


В тази наредба се дефинира една много голяма зона, която е заключена в четириъгълника между бул. „Източен” – бул. „Христо Ботев” – ул. „Копривщица” и бул. „България”, в която зона се забранява специализирания и случайния превоз. Това означава ние забраняваме училищни автобуси, не дай си Боже се случи нещастие с наш близък, роднина и ние решим да го погребваме не можем да намерим и не можем да наемем такъв превоз, който да докара опечалените до гробищата. Това са неща, които са заложени в тази наредба. Аз не твърдя, че това са умишлено заложени неща, но това са пропуски, които Общински съвет – Пловдив не е взел под внимание.

Отделно имаме противоречие с националното законодателство и ние забраняваме с тази наредба на маршрутките да се спират на спирки от градския транспорт. Това е нещо, което е разрешено от българското законодателство и Общинският съвет – Пловдив не може да изземе компетенции от националното законодателство и да ги променя. Така, че в случая ние щяхме да осъмнем с една наредба, която нямаше да позволява на нашите маршрутки да спират на линиите от градския транспорт на спирките. Трябваше да правим нови спирки. Това са неща, които най-меко казано противоречат на законодателството, но по-големият проблем е, че ще утежнят живота на пловдивчани.

Отделно имаме огромни противоречия с това как се поставят пътни знаци. В самата Наредба 2 е записано, че трябва да бъдат поставени съгласно генералния план за организация на движението на Пловдив. Всеки един пътен знак в града трябва да има и регистър на пътни знаци. Не само, че няма такъв регистър, но дори не е започнато да се работи по организация на движението в Пловдив.

Отделно, ние нямаме по никакъв начин аргументи досега коя улица и защо, и с каква цел е влезнала в Синята зона. Вие помните, когато се коментираше Синята зона в София какви дебати бяха на национално ниво в сутрешните блокове, така че в Пловдив това не само, че не се случи, а ние не сме наясно и с ползите, които ще допринесе за пловдивчани тази Синя зона. Защото искам да ви кажа, че най-добрите намерения, които се изказват от кмет, заместник-кмет или председател на общински съвет това са едни много хубави розови облаци, които звучат много добре. Но, когато тези намерения ние ги облечем в едни грозни нормативни актове на общинския съвет, тогава от розови облаци те стават едни много тежки буреносни облаци за пловдивчани. И точно тези хубави намерения аз мога да ви върна малко назад и да ви коментирам какви бяха добрите намерения, когато ние направихме концесията за спирките на Пловдив. Но точно тези добри намерения бяха облечени в недобри, противоречащи на законодателството или двусмислени нормативни актове на Общински съвет – Пловдив и ние затова 10 г. нямаме спирки в Пловдив. Примерите са безброй. И тогава Областната администрация е инстанцията, която е задължена да се намеси, за да спаси пловдивчани от актовете на тези управляващи.

Това се случи и с Форума на Пловдив и ако не беше намесата на едно по-високо ниво от Общински съвет – Пловдив, ние в момента щяхме да имаме застроен Форум. Така, че примерите са безброй, многократни. Това, че някой ги е имал в добри намерения и не ги е облякъл в добри решения на общинския съвет се обръщат в едни ужасни последствия за пловдивчани. Точно тук е мястото на областната администрация. Аз считам, че това, което сме дали като решения и препоръки на общинския съвет е нещо, с което те трябва да се съобразят, а не да го коментират и да политиканстват.

За мен е ясно, че оставащите 5 – 6 месеца до изборите някои хора са много изнервени и всяко действие ще бъде коментирано по този начин. Смятам, че най-вероятно сега управляващите са си дали една равносметка сами за себе си затова как оценяват сами своето управление и когато оценката не е добра това личи в твоите изказвания, във вземане на позиция, една нервност, припряност и точно това виждаме в момента. С това повторно разглеждане ние дефакто помагаме на юристите на общински съвет – Пловдив да коригират своите актове, които приемат.

Р. П. – Т. е. да ви разбирам, че вашите забележки са по-скоро чисто технически отколкото към основния принцип по отношение специално за Синята зона тя беше обект на множество дискусии и вие сте участвали в част от тези дискусии... Тъй като ви обвиниха за Синята зона специално, че прилагате двоен стандарт, тъй като нещата в Асеновград, където управлява ГЕРБ, са уредени по същия начин.

И. Т. – Това е едно непознаване на проблемите от страна на г-н Илиев и в случая трябва да стане ясно за вашите слушатели: ние не приемаме Синя зона, ние приемаме Наредба 2 за организация на движението в Пловдив. Тази наредба има много, много глави, някаква част от тях примерно е Синя зона. Но когато ние забраняваме със същата Наредба 2 специализирания превоз в широкия център на Пловдив – забраняваме ученическите автобуси, забраняваме всеки вид превоз, който може да бъде нает от група граждани и т. н. Това е едно общо цяло. Това не може да се раздели. Не може да бъдат приети от областния управител член 1, 5 и 6 и да бъдат върнати 8, 12 и 16. И самото непознаване на проблемите от председател на общинския съвет вече говори много лошо за всички актове, които се приемат от общинския съвет. Наредба 2 е върната поради много противоречащи с българското законодателство членове, по никакъв начин фокусът не е в Синята зона. Защото за тях освен Синята зона някакво друго значение. Така, че община Асеновград не е забранила извозването на опечалените и на покойниците до гробищата със специализиран транспорт или случаен.

Р. П. – Според г-н Илко Илиев и управляващите в Пловдив именно чрез Синята зона е един от начините община Пловдив да получи свежи приходи, с които да може да подобри живота на гражданите, а по този начин с връщането на решението се блокира това.

И. Т. – Ама това е едно чудесно намерение, което е облечено в едно некадърно, противоречащо на законите решение и тогава ще се върне като бумеранг върху пловдивчани. Казвам: едни добри намерения, които се облекат в едни лоши решения на общинския съвет стават буреносни облаци, гръмотевични за пловдивчани. Примерът ви е пред очите. Всеки ден вие минавате и виждате спирките на градския транспорт. Абсолютно идентичен пример – прекрасно намерение, много добри очаквания – лоши решения на общинския съвет, лоши решения на управляващите, не се е намесил тогава областния управител и вие нямате спирки. Толкова.

Р. П. – А кажете сега за аргументите си за старата гребна база, концесията, защо връщате и това решение?

И. Т. – Значи абсолютно по същия начин – противоречащи на нормативната уредба на решението, части от решението, имат възможност да ги коригират, да погледнат и на следващата сесия да го приемат в един законосъобразен вид. Това, че някой има намерения да даде нещо на концесия и той очаква някакви големи позитиви е много добре. Важно е да седнат и да се изпишат нещата наистина така, че да бъдат добре, а не след това след 2 г. или след 3 г. ние с вас пак да си говорим по телефона и да кажем ама какво се обърка в тая концесия, уж пък беше много хубаво замислена. Тя трябва да е замислена добре и да е реализирана на всички етапи по най-добрия начин.

Р. П. – Г-н Тотев, скачаме рязко в темата, по една друга тема, която е в Пловдивска област, това, което се случва в община Родопи – от вчера, както знаете, влезе в сила заповед на кмета Йордан Шишков, според която децата на хора, които имат задължения към местната хазна не могат повече да посещават детските градини. Имате ли реакция по този повод? Колеги, общински съветници от общината казаха, че вие може да спрете евентуално тази заповед на кмета Шишков. Ще реагирате ли?

И. Т. – Още преди около 3 ч съм разпоредил да се напише официално писмо до кмета г-н Шишков и да се изиска копие на тази заповед, защото на мен ми е трудно да коментирам по телефона заповед, която не съм видял. Изискал съм я точно с тази цел. Смятам, че до края на деня при добро желание от страна на община Родопи тя ще бъде предоставена. Ще я дам за анализ от нашите юристи и ако има възможност ще я коригираме в един добър за гражданите вид.

Р. П. – Добре. Благодаря ви за това включване в програмата на Радио Пловдив. Областният управител на Пловдив Иван Тотев.
Още от категорията

Актьорът Стефан Попов на гости в "Клуб Неделя"

В 16ч. "Клуб неделя" започва със скъп гост. Емблематичният актьор от пловдивския драматичен театър- Стефан Попов ще разкаже за десетилетния си живот с магията на Мелпомена, споделената си любов с публиката, своите кино-превъплъщения и неочaкваните сценарни решения на живота. След 17ч. продължаваме със специалните интервюта с актьорите Христо Шопов и..

обновено на 03.02.19 в 11:09

Писателят Димитър Гачев и актьорът Петър Тосков - на гости в "Клуб неделя"

 "Клуб неделя" започваме в 16 ч.,  посрещайки  писателя Димитър Гачев , за да чуем неговия  ексклузивен и пристрастен  разказ за  непрежалимия му  приятел - големия  поет  Гриша Трифонов. За писането и музиката, таланта, трънливите житейски пътеки и  следите в литературата. В 17 ч. един от най- обичаните пловдивски актьори- Петър Тосков  ще донесе в..

обновено на 27.01.19 в 11:05

"Ден след ден" проблеми и приключения

Над 2000 езерни раци, уловени от бракониери, са разкрити при поредна нощна проверка на язовир „Батак“. Нарушенията са системни и продължават, а бракониерите рецидивисти имали и тайна вила в района. За поредната акция и мерките срещу бракониерския риболов ще говорим със Стоян Любомиров , инспектор от ИАРА-Падаржик. Само преди месец бракониери го..

публикувано на 08.06.18 в 14:55

Дебютанти и ветерани "Точно днес"

Дебютантите в парламента от Пловдив и от областта - Александър Сиди от Обединените патриоти и Веска Ненчева от БСП - пресрещаме ги на път за последните им участия  в работата на общинските съвети на Пловдив и на Карлово и малко преди като депутати да прекрачат прага на Народното събрание.  темите ветерани - като цената на газа и последиците от..

публикувано на 29.03.17 в 18:24

Откриха ремонтирания път Юндола – Разлог

Над 100 километра рехабилитирани участъци по програма "Транзитни пътища" бяха открити днес в областите Благоевград и Пазарджик. Официалната церемония се проведе на пътя Юндола- Разлог при разклона за село Баня в присъствието на премиера Бойко Борисов,  министър Лиляна Павлова, инж. Лазара Лазаров от Пътната агенция. Министър-председателят..

обновено на 13.12.15 в 15:26