Пловдивският превозвач Илиян Филипов, чиято фирма PIMK беше глобена с 21 хиляди паунда от британските власти за нелегален трафик на шестима мигранти през Ла Манша, заяви, че нямат никаква вина за случилото се. По думите му отношението на чуждите граници към българските транспортни фирми е дискриминационно. В интервю за Радио Пловдив Филипов разказа как мигрантите са се озовали в камиона му.
Преди да се качи на ферибота, за да прекоси Ла Манша, камионът е преминал граничен контрол от английските власти във френския град Кале. Властите не откриват нищо и издават документ на шофьора на камиона. Както навсякъде, на ферибота шофьорите са длъжни да напуснат превозното средство и да се качат на палубата, откъдето не могат да контролират какво се случва с камиона, разказа Илиян Филипов :
18 хиляди паунда за компанията и 3000 евро за шофьора е наложената глоба. По думите му към българските транспортни компании се проявява дискриминационно отношение, защото британските власти например не проверят германските и френските камиони. Проблемът е още по- сеоризен за българските превозвачи и на границата между Италия и Гърция, добави Филипов и разказа, че друг негов шофьор е бил принуден да излежи двегодишна присъда в Италия .
Илиян Филипов, който е в бранша от 20 години заяви, че ако ситуацията не се промени големи български превозвачи ще фалират, защото не могат да издържат на глобите. Всички превозвачески фирми си намаляват автопарковете, защото няма желаещи да работят в този сектор, каза той.
„Мога да кажа с една дума-разочарование“. Така Наталия Елис, председател на фондация, която подкрепя украинските бежанци у нас, коментира критиките на американския президент Доналд Тръмп към украинския държавен глава Володимир Зеленски. По думите и е имало наистина сериозни очаквания, и от украинска страна, и от страна на ЕС, за..
Темата за високите цени на хранителните продукти е сред водещите за посетители и изложители и на агрофрума, чиито домакин е Пловдив. Трите изложби АГРА, Винария и Фудтех събират на едно място над 620 компании от 25 държави. В днешния, втори ден на бойкот на големите търговски вериги, търсим мнения и коментари на български производители за..
Държавата да създаде условия за провеждане на повече фермерски пазари, където земеделските производители да могат да продават продукцията си директно на потребителя. Това от една стана ще доведе до засилена конкуренция и от друга ще намали зависимостта от големите хранителни вериги. Това е позицията на Български фермерски съюз, който изпрати писмо..
Управляващата коалиция изглежда стабилна, поне досега не е имало някакъв по-сериозен трус, каза в предаването "Точно днес" политологът доц. Иво Инджов . "Създаде се усещането, че такъв е възможен, заради постановката в бюджета за пенсиите, че няма да растат с швейцарското правило. След силна критика от страна на БСП и на опозицията това бе..
„Съдейки по проекта на бюджет за 2025 година и прогнозата, която е дадена до 2028 година, очевидно е, че икономиката, демографската система, участието ни в ЕС, са с големи проблеми. Тоест – България е в хиперкриза. И проблемите не са толкова в бюджета, колкото в икономиката, в нашите връзки с други европейски страни. Тъй като..