Таксиметровите услуги ще се облагат с еднократен годишен общински данък , вместо данък печелба. Размерът на този данък ще се определя от общините и ще варира между 400 и 1000 лева. Това предвиждат новите предложения в закона за местните данъци и такси, който предстои да се гласува в Народното събрание, съобщи пловдивският депутат от ГЕРБ Атанас Ташков, един от вносителите на проекта.
“Ние направихме обстоен анализ на ситуацията в момента и се установи, че сега не могат да бъдат преценени точно сумите, които влизат в общините при сегашната разпоредба – а именно данък печалба. Затова предложихме да се мине към така наречения -еднократен годишен данък. Предложихме да бъде на таксиметров автомобил в граници между 400 и 1000 лева, като точната сума ще бъде определена от общинските съвети на съответната община. Така по-ясно тези пари ще влезнат в общинския бюджет и ще се видят средствата, които се получават от съответната услуга”, обясни Ташков
На въпрос, дали по този начин не се цели да се изкара част от таксиметровия бизнес, който е в сивата зона, Ташков отговори :”Не бих казал, че по-голяма част от сектора е в сивата зона. Но сега не се вижда реалната печелба.Получава се, че един автомобил работи цяла година, но накрая няма печелба. Сега нереално се плащат данъците от таксиметровите шофьори, а с промяната ще се изчистят нещата”.
Според него таксиметровите фирми не отчитат всичките приходи в момента. По думите му едно такси работи цяла година, а накрая плаща 20 лева данък ,
Ташков уточни, че по-големите общините вероятно ще определят и по-голям данък, защото услугата се ползва в по-голяма степен от хората.
Депутатът обясни още , че за промените е разговаряно с бранша и някой от тях са одобрили идеята и имат нагласа за подобен данък, който е като патент. Затова не се притеснява от протести.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файлИ ноември си отива, а усещането, че се въртим в омагьосан кръг все по осезаемо ни напомня на колко въпроси се чакат отговорите. Кога и дали въобще това НС ще заработи след като за пореден път не се стигна до избор на председател? Колко още може да задълбочи политическата криза, повличайки цялата държава? Говорим по темата с Евелина Славкова..
България има осезаем напредък в кръговата икономика и оползотворяването на ресурсите, въпреки че за много от гражданите това е почти невидимо. Зелената трансформация е плод на усилията на държавата, на бизнеса и на хората. Имаме доста съществен напредък . Това е оценката на Владимир Димитров , експерт "Индустрия и околна среда" в Българската..
Експертът по политически комуникации Арман Бабикян коментира за Радио Пловдив поредния неуспех да бъде избран председател на Народното събрание и ескалиращата политическата криза. Той подчерта, че липсата на реален диалог между политическите сили с различни цели прави трудно постигането на решения, които обществото да приеме. „Обществото или..
В първата ни рубрика за успешните образователни практики, реализирани по проекта „Успех за теб“ ще ви разкажем за ОУ „Васил Левски“ в село Караджово, община Садово. Проектът се изпълнява от Министерството на образованието и науката и се финансира със средства в размер на 105 млн. лв. от Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансирана от..
Не виждам как при тази конфронтация, която отдавна не е по идеологически и политически причини, а е по междуличностни и интрументални причини, ще може този парламент да излъчи управляващо мнозинство, което да работи повече от три месеца. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив политологът и университетски преподавател..