Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Евтините шофьорски курсове водят до "покупка" на изпита

 В ДАИ от години нещата не се променят, променят се само изпълнителните директори и после се случват едни и същи неща. Това е така, защото там където има предлагане на пари, има и кой да ги взима, коментира арестите в ДАИ Йонко Иванов – председател на Съюза на преподавателите по авто - мото подготовка.

Не би трябвало в една служба да се съсредоточава и хлябът, и ножът, защото  ДАИ провежда изпитите, контролира провеждането им, осъществява контрола по пътя и над такситата. ДАИ трябва да се разтовари и да има специфични функции. Освен това от сегашните шефове малко разбират от материята, те бяха политически назначения. Много малко внимание се отделя на подготовката на младите шофьори и новата методика на провеждането на изпита, обясни позицията си Иванов.


Според него честността на изпитите по теория, които вече се провеждат  с таблети, зависи от окото, което ги наблюдава, т.е. дали ще е отворено или тенденциозно затворено.

Иванов твърди, че кадърните хора в ДАИ са бутнати в ъгъла. Преди сегашния директор Цветелин Цветанов имаше професионален екип и резултатите бяха налице. Тези хора обаче станаха неудобни, изтикани в ъгъла, на тяхно място се върнаха старите шефове по региони, върнаха се старите изпитващи и старите схеми пак се появиха, допълни инструкторът.

Водехме разговори с ръководството, но резултат нямаше. Точно тази седмица водех разговор с Цветанов за начина, по който се провеждат  изпитите и за процедурата, която трябва да се направи, за да бъдат спрени лошите практики. Фирмите се знаят, хората се знаят, директорите по места се знаят, които злоупотребяват, допълни Иванов и припомни, че арестуваният шеф на ДАИ преди време  беше уволнен и после качен на по- висока позиция. 

За сметка на това много хора се сдобиват с книжки и документи, обобщи Йонко Иванов.  Организацията, която той представлява,  разполага с хора в цялата страна и получава сигнали от цялата страна, включително  и от Пловдив.  Провели сме разговор с новия председател на комисията по транспорт в парламента и хората на високи нива са запознати със ситуацията, но политиците  не могат да спрат тази касапница по пътищата, остана това да направят обществото и медиите, каза председателят на Съюза на преподавателите по авто - мото подготовка.

Той обясни също,  че в обсега на ДАИ е и професионалната компетентност на ръководители на транспортна дейност, за която  също се провеждат изпити и където се изискват също много пари. 

Много фирми обучават на занижени цени, посочили сме местата как се злоупотребява с изпита по теория на таблетите, професионалистите знаят тези практики.  Трябваше да се освежи изпитът по теория, програмата за обучение на кандидат – водачите също има нужда от промени, но нищо не се случи, подчерта Иванов и допълни, че нищо не е толкова сложно и невъзможно.

Той даде за пример Пловдив, който бил залят от евтини оферти за шофьорски курсове. Не може  300 лева да струва едно обучение  за 31 часа. Един час подготовка струва 12 – 13 лева, не може да е толкова евтино – 9 лева на час. Защото хората когато са излъгани в обучението, после търсят начин да си купят изпита, коментира инструкторът.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Стресът от пиротехниката е довел до смъртта на чинките

Общо 1007 умрели и 31 ранени достигна броят на птиците, открити край Копривщица. Това съобщиха от Спасителния център за диви животни на неправителствената организация „Зелени Балкани“. По-рано през седмицата оттам заявиха, че в първия ден на новата година са получили сигнал за загинали и ранени планински чинки, като аутопсията и анализът дават..

публикувано на 03.01.25 в 16:45

35% от общините нямат достъп до газова инфраструктура

Има ли потенциал природният газ не само като индустриално, но и като битово гориво? Основен въпрос в предаването „Ден след ден“, а отговорите търсим от Мария Кръстева, ипълнителен директор на Българската асоциация „Природен газ“. „Борсовата цена на природния газ остава значително по-ниска от електроенергията, но заради субсидирането –..

публикувано на 03.01.25 в 16:08

Обилният сняг е причината села да останат с дни без ток

Когато по Коледа доста населени места останаха без ток заради тежкия сняг, много хора работиха при много тежки условия, за да възстановят електроподаването. Това каза в предаването "Ден след ден" Петър Костадинов , говорител на ЕВН.  Той обясни, че дружеството разполага с достатъчно аварийни екипи и техника, но заради прекалено обилния сняг е имало..

публикувано на 03.01.25 в 15:07

Ползите за нас от Шенген са много повече, рисковете са управляеми

Приемането ни в Шенген на практика е приключване на процеса на пълноправното приемане на България в ЕС - общност на свободно движение на стоки, хора и капитали. Да припомним, че в Шенгенското пространство има и няколко страни, които не са членове на ЕС като Лихтенщайн и Швейцария, каза в предаването "Точно днес" Йордан Божилов , председател на..

публикувано на 03.01.25 в 10:19

България засяда, ако изостави Плана за възстановяване

България засяда, ако изостави Плана за възстановяване и устойчивост. Това коментира Павлин Стоянов, специалист в сферата на енергетиката и климата и автор на платформата Климатека във връзка с решението на Брюксел през декември да откаже второто плащане към България по ПВУ.   По думите му има голяма опасност страната ни да загуби поне..

публикувано на 03.01.25 в 08:57