В ДАИ от години нещата не се променят, променят се само изпълнителните директори и после се случват едни и същи неща. Това е така, защото там където има предлагане на пари, има и кой да ги взима, коментира арестите в ДАИ Йонко Иванов – председател на Съюза на преподавателите по авто - мото подготовка.
Според него честността на изпитите по теория, които вече се провеждат с таблети, зависи от окото, което ги наблюдава, т.е. дали ще е отворено или тенденциозно затворено.
Иванов твърди, че кадърните хора в ДАИ са бутнати в ъгъла. Преди сегашния директор Цветелин Цветанов имаше професионален екип и резултатите бяха налице. Тези хора обаче станаха неудобни, изтикани в ъгъла, на тяхно място се върнаха старите шефове по региони, върнаха се старите изпитващи и старите схеми пак се появиха, допълни инструкторът.
Водехме разговори с ръководството, но резултат нямаше. Точно тази седмица водех разговор с Цветанов за начина, по който се провеждат изпитите и за процедурата, която трябва да се направи, за да бъдат спрени лошите практики. Фирмите се знаят, хората се знаят, директорите по места се знаят, които злоупотребяват, допълни Иванов и припомни, че арестуваният шеф на ДАИ преди време беше уволнен и после качен на по- висока позиция.
За сметка на това много хора се сдобиват с книжки и документи, обобщи Йонко Иванов. Организацията, която той представлява, разполага с хора в цялата страна и получава сигнали от цялата страна, включително и от Пловдив. Провели сме разговор с новия председател на комисията по транспорт в парламента и хората на високи нива са запознати със ситуацията, но политиците не могат да спрат тази касапница по пътищата, остана това да направят обществото и медиите, каза председателят на Съюза на преподавателите по авто - мото подготовка.
Той обясни също, че в обсега на ДАИ е и професионалната компетентност на ръководители на транспортна дейност, за която също се провеждат изпити и където се изискват също много пари.
Много фирми обучават на занижени цени, посочили сме местата как се злоупотребява с изпита по теория на таблетите, професионалистите знаят тези практики. Трябваше да се освежи изпитът по теория, програмата за обучение на кандидат – водачите също има нужда от промени, но нищо не се случи, подчерта Иванов и допълни, че нищо не е толкова сложно и невъзможно.
Той даде за пример Пловдив, който бил залят от евтини оферти за шофьорски курсове. Не може 300 лева да струва едно обучение за 31 часа. Един час подготовка струва 12 – 13 лева, не може да е толкова евтино – 9 лева на час. Защото хората когато са излъгани в обучението, после търсят начин да си купят изпита, коментира инструкторът.Общо 1007 умрели и 31 ранени достигна броят на птиците, открити край Копривщица. Това съобщиха от Спасителния център за диви животни на неправителствената организация „Зелени Балкани“. По-рано през седмицата оттам заявиха, че в първия ден на новата година са получили сигнал за загинали и ранени планински чинки, като аутопсията и анализът дават..
Има ли потенциал природният газ не само като индустриално, но и като битово гориво? Основен въпрос в предаването „Ден след ден“, а отговорите търсим от Мария Кръстева, ипълнителен директор на Българската асоциация „Природен газ“. „Борсовата цена на природния газ остава значително по-ниска от електроенергията, но заради субсидирането –..
Когато по Коледа доста населени места останаха без ток заради тежкия сняг, много хора работиха при много тежки условия, за да възстановят електроподаването. Това каза в предаването "Ден след ден" Петър Костадинов , говорител на ЕВН. Той обясни, че дружеството разполага с достатъчно аварийни екипи и техника, но заради прекалено обилния сняг е имало..
Приемането ни в Шенген на практика е приключване на процеса на пълноправното приемане на България в ЕС - общност на свободно движение на стоки, хора и капитали. Да припомним, че в Шенгенското пространство има и няколко страни, които не са членове на ЕС като Лихтенщайн и Швейцария, каза в предаването "Точно днес" Йордан Божилов , председател на..
България засяда, ако изостави Плана за възстановяване и устойчивост. Това коментира Павлин Стоянов, специалист в сферата на енергетиката и климата и автор на платформата Климатека във връзка с решението на Брюксел през декември да откаже второто плащане към България по ПВУ. По думите му има голяма опасност страната ни да загуби поне..