Депутатът от РБ и член на транспортната комисия в Народното събрание Гроздан Караджов се съгласи с мнението на главния прокурор, че схемата в ДАИ ще продължава да се възпроизвежда, ако не се вземат спешни мерки. Това е заради сгрешената система за уреждане на взаимните контроли в администрацията. ДАИ е концентрирано звено за корупция, коментира Караджов, който доскоро и оглавяваше транспортната комисия.
Според него функциите на ДАИ трябва да се разделят като обучението, например, бъде под контрола на МОН, контролът по пътищата се осъществява от КАТ.
В противен случай, смята депутатът, директорите ще продължат да бъдат уволнявани, но схемите ще остават, както твърди и главният прокурор. Необходим е взаимен контрол, който ще обслужва обществения интерес, подчерта парламентаристът.
По думите му, експерти на министерствата на образованието, транспорта и вътрешните работи трябва да изготвят необходимите промени в законодателството.
Според Гроздан Караджов големият проблем в България е чувство за безнаказаност. 50 процента от наказателните постановление не стигат до нарушителите, а една – трета от достигналите никога не се заплащат, посочи той. Ако има тежка ръка на държавата, която да стовари наказанието, нарушенията ще намалеят, сигурен съм, подчерта Караджов.
Депутатът коментира още, че една корупционна схема никога не съществува без покровителство.
Очевидно, в този случай, това покровителство не е стигало до толкова високо ниво като ДАНС и МВР, добави народният представител.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..