Пожертва ли Турция Европа в името на възстановяването на оста Анкара – Москва или президентът Ердоган търси още козове за пред Брюксел, с които да увеличи приходите за страната си без да му се бъркат във вътрешните работи. Турски гамбит или стратегически маневри в средата на дъската наблюдаваме в дните след размразяването на отношенията с президента Путин? Отговорите на тези въпроси едва ли ще получим от срещата в Санкт Петербург, но дипломацията следва да разчете междуредието на протокола.
В програма „Ден след ден“ за срещата на президентите Ердоган и Путин разговаряме с бившия говорител на МВнР и директор на Европейския съвет за външна политика Весела Чернева.
Според нея и двете страни имат нужда да се заявят отново своята значимост на политическата сцена, показвайки сходни отношения на скептицизъм по отношение на Европа с САЩ. и двете страни показват, че могат да създават алтернативни съюзи.
За Европа сега миграционната криза е най- важното предизвикателство. ЕС иска да има буфер в лицето на турската държава, нещо повече съюзът ще продължи и с финансовата си помощ. Националистите в Европа са във възход и плащането ще продължи, от което Турция ще продължи да се възползва, прогнозира Весела Чернева. Тя припомни, че по по отношение България и на енергийните проекти ЕК не правила политическа критика, а по- скоро формална с изискването за повече от един източник на доставка. Според Чернева страната ни в момента прави движения, които показват страх да не се окажем заобиколени от от основните трасета на Балканите.
Стабилността на региона зависи и от изборите в САЩ и фигурата на Доналд Тръмп, който има нееднозначно отношение отношение към НАТО. Този факт заедно със скептицизма, демонстриран от Турция, ще има много негативно влияние върху бъдещето на Алианса.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..