Седем е сакралният час, който всеки актьор чака и дори да няма работа, ако го наблюдавате отстрани, ще видите как той е като завързан кон, който тропа на място и чака да го пуснат в гонката. Това е едно особено нещо – ние сме като кучето на Павлов – светва лампата и ние сме готови за старт. Това заяви директорът на Драматичен театър – Пловдив Кръстю Кръстев.
Светлите часове на деня пък са онова време, в което се случва големият и смислен труд, който влагат всички работещи в театъра - актьор, режисьори и човекът, който ще излезе на сцената, ще бъде подготвен за предизвикателствата от публиката, заяви Кръстев. Освен спектакъла на Лили Абаджиева и Александър Секулов „Няма ток за електрическия стол“ в изпълнение на Краси Доков и Калин Врачански от 19 ч., публиката ще види нещо много любопитно. Тя ще надникне на сцената на Пловдивската драма след ремонта, ще се повози на различни съоръжения, ще види как работят съоръженията, да участват така в действието, а екипите ще им показват всичко това. Те сами ще могат така на сцената да участват в действието. Ако лицето на театъра са актьорите, хората, които подготвят това са много повече. Любопитно е да се види това, което става зад сцената, подчерта Кръстев.
По думите му парите в държавата са толкова, колкото са. Парите за култура никога не стигат, но ние трябва да свикнем с това, че изкуството, за да е добро, то има доста висока цена. Висока цена на хората, които го правят и за всички останали неща, които публиката трябва да види. Изкуството е скъпо, парите никога никъде не достигат. Ние трябва да се борим, когато някой казва „Дайте ми пари и ще видите какво ще правя“ да не звучи „Дайте парите на мен да видите аз какво ще правя“. Не, парите трябва да се дават за продукт. Публиката вече е интелигентна, търсеща, публика, която поставя много високи изисквания. Ние трябва да внушаваме на тези, от които парите зависят, че това не е прищявка. Хората, които работят в театъра най-малко мислят за пари, когато работят. Ние обаче искаме да представим продукт, който да е качествен, безкомпромисен, той иска цена. Това рефлектира и върху зрителя. Затова ни трябва и по- интелигентния зрител. Всеки, който преминава през изкуството, като се докосва до него, става по-интелигентен, по-грижовен, по-добър човек, подчерта Кръстев. По думите му обаче политическият спектакъл, който се представя на хората е от лошите екшъни и не е за Оскар. Крайно време е да залагаме на сериозни неща, да не сме толкова спонтанни, защото понякога спонтанността води до негативни последици.
Чуйте звуковия файл.
Среща под надслов "Книга без автограф" ще се проведе тази вечер от 18 часа, в читалище "Алеко Константинов" – Пловдив. На събитието ще бъде представена съвместната стихосбирка на Стефка Тотева и Яна Дековска и ще присъстват автори и приятели на Литературен кръг "Метафора“. В памет дъщеря й, нашата колежка от Радио Пловдив Стефка Тотева..
Мария Астаджова е българска художничка, родена в Стара Загора, която живее в Канада повече от трийсет години. Завършила е НУПИД "Акад. Дечко Узунов" в Казанлък и НХА в София. Имала е самостоятелни изложби в Монреал, Отава, България и е участвала в множество групови изложби в Канада и Америка. С изложбата „Деконструкция на чувствата“, тя..
Писателят Красимир Димовски представя новата си книга „Тезеят в своя лабиринт“ в Bee Bop Café. Романът излезе с печата на ИК „Хермес“. След три десетилетия мълчание Димовски издаде преди три години книгата с 13 невръстни разказа „Момичето, което предсказваше миналото“, а година по-късно – „Ловецът на русалки“ – три новели за..
Галерия „Аспект“ представя четвъртата самостоятелна изложба на Ваня Итинова „Градът разказва“. След нейната първа изява преди 3 години съвместно с Натали Итинов, авторката се превърна в един от основните художници на галерията и традиционно в края на годината представя новите си картини. В експозицията са представени 21 живописни платна,..
Известната наша режисьорка документалистка Адела Пеева ще получи специален „Златен ритон“ на тазгодишното издание на фестивала, чийто домакин е Пловдив от 13-и до 19-и декември. Тази награда се връчва за първи път на форума за документално и анимационно кино, а Адела Пеева от своя страна никога не е била отличавана с най-престижната..