Като недоразумение в комуникацията - така икономистът Георги Стоев определи обвързването между вчерашното решение на ГЕРБ да се разграничи от сделката с Панаира и отказа на Фондация "Дом за пловдивската опера" да се строи опера на мястото на Палата №1 в панаира.
Припомням, вчера членовете на Съвета на фондацията изненадващо се върнаха към старото си предложение да се реконструира Концертна зала и тя да се свърже в общ комплекс с бившия Партиен дом, който общината да предостави за опера.
Георги Стоев, който е член на Инициативния комитет на Фондация "Дом за пловдивската опера", обясни:
Вчера не знаех за активностите на ГЕРБ и на ръководството на Пловдив. Стоев припомни също, че членовете на фондацията не са били част от инициативата за построяване на опера в панаира, нито са я подкрепяли по какъвто и да било начин.
От кмета Тотев получихме информация за този проект на Вежди Рашидов да финансира държавно строителство на опера в панаира. Тъй като медийният интерес към сградата на операта в Пловдив главоломно се увеличи, се наложи да напишем една декларация, в която да предложим решения, ако изобщо общината иска да върви в тази посока, заяви икономистът.
Стоев обясни още: Темата не е отказ от сграда в панаира. Искаме по - скоро да напомним, че има възможности Концертна зала да бъде реконструирана, за да изпълни сегашната си функция и от друга страна с допълнителна инвестиция да се превърне в сцена от съвременен тип.
Първата пресконференция, дадена от Фондация "Дом за пловдивската опера", бе с фокус върху терен Партийния дом. Тогава дори провокирахме пловдивската общественост като направихме една визуализация, в която махнахме Партийния дом от площад Централен. Още от тогава говорим по този въпрос. Днес сме в една ситуация, в която се оказва, че този проект не е толкова радикален спрямо проектите, които например се раждат в общината.
Георги Стоев сподели притеснението, че сградата на Концертна зала е в тежко състояние и не позволява на операта да се създава като продукция. Според него, независимо дали операта има сграда за представления или използва пред лятото Античния театър за това, все пак трябва да има сграда, където поне да репетират тези 200 човека.
Стоев обясни, че има различни сценарии как да се използват Концертна зала и бившият Партиен дом.
Първо въпрос на политическа воля е да се случи този проект, а едва след това са експертните оценки и конкретни проекти и планове, категоричен е Георги Стоев.
Казусът за акциите на община Пловдив в Панаира не бива да се смесва с въпроса за операта, убеден е членът на Инициативния комитет на Фондация "Дом за Пловдивската опера".
За нас е важно теренът да бъде обособен като отделен имот и да е правно чист, т.е. върху него да не тежат ипотеки или други зависимости, допълни икономистът.
Цялото интервю с Георги Стоев можете да чуете в прикачения звуков файл.
„ В радиото ти не можеш да остарееш, не можеш да бъдеш възрастен. Ти не можеш да изведеш на показ годините си. Никога не съм била суетна за възрастта си. Имам пълното съзнание какво означават за мен годините – те са моето богатство. Благословена съм с тази работа, с тази професия, която съм имала, и с тези възможности, които ми е давала тя. Но..
На 20 декември за шеста поредна година компанията отличи със специални грамоти работниците, изпълнили през 2024 година благотворителни инициативи по програмата КЦМ Благодетел, в направления "Социална интеграция и приобщаване на деца и възрастни хора в тежко социално положение/настанени в институции", "Подкрепа на обществено значими каузи в..
Агенция "Алфа рисърч" публикува последното си за годината проучване, о заглавено "2024 и 2025 – равносметка и очаквания". То е проведено от 1 до 10 декември и предсатвително за страната, финансирано е със собствени средства на агенцията. Анкетирани по домовете им с пряко стандартизирано интервю с таблети са 1000 пълнолетни българи...
В това е убеден юристът и журналист Мишо Гръблев, който в програма "Точно днес" коментира темата за споделеното родителство и желаните промени в българското законодателство, чиято цел е децата да растат с двамата си родители. В Деня на бащата той припомни, че бащите в днешно време имат все по-голяма роля в отглеждането и възпитанието на децата в..
Класическата иконография на Рождество Христово се оформя още през 5-6 век. Два са водещите аспекти в нея - божието въплъщение и претворяването, обновлението, което спасява целия свят, обяснява иконографът Елена Дигбоюшка. През годините тя се е сблъсквала с различни образци на изображението на Рождество Христово – едни икони са с повече..