Премиерът Бойков Борисов постави като приоритет в работата на министри и депутати мерките срещу войната по пътищата и нареди да бъдат взети спешни действия в тази насока до 1 юли, когато започва отпускарския сезон.
Какви биха били ефикасните мерки, които да доведат до намаляване на катастрофите? – с този въпрос излезе за анкетата си репортерът Стоян Терзиев.
Близо 70 вече са поправките на Закона за движение по пътищата, а новите драстични глоби увеличика броя на загиналите от началото на годината. Има малко катастрофи, но с повече смъртни случаи, а всеки ден по пътищата умират между 6 и 9 души. Това каза в интервю за Радио Плодив председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов, който е категоричен, че липсва изцяло нова държавна политика за пътната безопасност.
Според него това, че премиерът Бойко Борисов каза преди дни няколко истини по темата, засяга само малка част от мерките, които трябва да се предприемат, за да достигнем страни като Франция и Испания. Само за 2-3 години те свалиха с хиляди броя на жертвите по пътищата и отговарят на европейските изисквания до 2020 година да намалее наполовина броят на загиналите по пътищата, отбеляза Иванов.
Той маркира пет важни пункта, по които трябва да се действа. Това са контрол, организация на движението, обучение, медии и общество. Ако от всяко едно от тези направления се вземат специалисти и се сформира екип, то тогава ще имаме резултат, отбеляза председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
Сред опасните пътища в страната Иванов посочи Кресненското дефиле и 18-километрия „път на смъртта“ там, районът около Пазарджик и магистрала „Хемус“ по средата на която от Великден има голяма дупка.
Важно е да знаем, че там където има условия за тапи, агресивността на водачите се увеличава и е необходимо да се направят трилентови пътища. В малките градове трябва да има кръгови движения. Вече не отговаряме на стандартите на Съветския съюз, а трябва да покриваме европейски изисквания, обобщи Йонко Иванов.
Заявката, която дава кабинетът „Желязков“ в първите си дни, е за стабилно управление. Това заяви политологът доц. Иван Начев. Той допълни, че единствената политика, по която е възможно БСП и ГЕРБ да имат различия е социалната, тъй като столетницата трябва да защитава леви политики. Въпреки това доц. Начев смята, че тези различия са..
Разговор за финансите на държавата, за ценовата стабилност и бюджет 2025 - с финансовия анализатор Румен Гълъбинов . Той ще прогнозира и кога е вероятно да сме готови за еврото, добавяме и как усвояваме парите от ПВУ. Финансовият анализатор каза, че в момента се прави всичко възможно да се оптимизира разходната част на бюджета. Във втората..
Увеличават се случаите на болни от грип и ОРЗ във възрастта от 30 до 65 години. Най-малко боледуват хората над 65 години, каза в предаването "Точно днес" общопрактикуващият лекар от Пловдив д-р Ваня Добрева . "Предимно грип А и Б се среща при нас, по-малко КОВИД. Ако тестът е отрицателен за грип, най-вероятно е някакъв друг респираторен вирус",..
Предизвикателство ли е за автоинструкторите обучението за шофьорска книжка? Предимство или недостатък е дигитализацията при шофьорските курсове? Председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев коментира, че отпорът от въвеждането на дигитализация при шофьорските курсове ще направи невъзможно спестяван..
"Това е една стара идея, която ние ще изслушаме внимателно, но на този етап по-скоро няма да подкрепим", каза Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики след дискусия в парламента за безопасността по пътищата. По време на дискусията транспортният министър Гроздан Караджов предложи "да има единен контролен орган към..