Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

С държавната помощ БДЖ ще се освободи от воденичния си камък

| обновено на 19.06.17 в 16:30

Българското правителство получи разрешение от ЕК да помогне на БДЖ с 224 милиона лева. Петър Бунев е синдикалист в железниците и смята, че нотификацията от ЕК е много важен документ, защото ако не беше получен, държавната помощ е недопустима. 

Най- спешният разход е вторият облигационен заем от 230 милиона евро и плащането на наказателна лихва между 10 и 15 милиона, тъй като компанията е осъдена. Сега въпросът е да се намерят средствата и да отпадне този воденичен камък от БДЖ, каза за Радио Пловдив Бунев.

Според него парите могат да бъдат получени от държавата като безлихвен заем, а покриването на дълга  ще освободи средства на компанията за обновяване на влаковете. В момента БДЖ разполага с ограничени възможности, защото се отменят влакове, липсват локомотиви, не достигат вагони. 

Дори всичко да се изчисти, най- рано след две години можем да говорим за нови влакове, каза синдикалистът и добави, че поне  възнагражденията се плащат редовно, но са ниски и липсват млади хора, които искат да постъпят в железниците.

Автобусните превози са най- големите конкуренти на БДЖ.  Ако през 90-те години годишно с влак пътуваха  90- милиона души, през 2008 –  2009-та те намаляха на 38 милиона, а сега са 22 милиона пътници. Статистиката е обратима, но железниците трябва да си подобрят инфраструктурата и услугата, каза Бунев. Според него с въвеждането на тол - таксите услугата на БДЖ ще бъде отново привлекателна.  За един вагон сега се плаща между  10 – 13 хиляди лева инфраструктурна такса, докато един автобус плаща винетка от 1000 лева годишно, припомни той. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Без бюджет следващия месец няма да можем да платим заплати

За първа година от 1990 г. насам се започва година без приет удължителен закон за бюджета, каза за Радио Пловдив кметът на Карлово д-р Емил Кабаиванов, който е и заместник-председател на Националното сдружение на общините.  По думите му, притесненията, които тази ситуация създава у общинските ръководства, са в няколко посоки. Не сме наясно каква..

публикувано на 14.01.25 в 11:21

Изборният процес и сега е сложен, а политиците ще го затруднят още

Председателят на  Районната избирателна комисия за Пловдив - град Калоян Сухоруков коментира приетите на първо четене пет законопроекта за промени в Изборния кодекс. В тях се предлага създаването на около 300 преброителни комисии на територията на страната, които да се образуват по реда за образуване на Общинските избирателни комисии, но без ясно..

публикувано на 14.01.25 в 10:49
проф. Антоанета Христова

Всичко е театър, който е подчинен на политически пиар

"Нито един от сигналите, които в момента се излъчват, не могат да се приемат за достатъчно достоверни. Или като знаци по посока на несъздаване, или създаване на правителство. Смятаме, че в момента всички играят позиционна игра, която трябва да излъчва посланието към избирателите, а именно - че всички искат да има правителство. В момента всички..

публикувано на 13.01.25 в 16:40

Спокойна снежна обстановка в областите Пазарджик и Смолян

"По пътищата в Пазарджишка област няма закъсали автомобили и бедстващи хора", каза Мирослав Стоянов, говорител на Областната дирекция на МВР. Той съобщи, че е отпаднало ограничението за товарни автомобили над 12 тона с ремаркета и полуремаркета по пътя Велинград до границата в Благоевградска област. Остава обаче, забраната такива автомобили да се..

публикувано на 13.01.25 в 16:26

Жертвите на пътя са по-малко при лошо време

Инцидентите на пътя с жертви са в пъти по-малко при лошо време като снеговалеж, проливен дъжд или мъгла. Това става ясно от изследване на Института за пътна безопасност.   От него става ясно, че през изминалата година при лоши условия са загинали 10 души или 2% от всички загинали при катастрофи през годината. Докато когато времето е..

публикувано на 13.01.25 в 16:10