Отново сграда от Тютюневия град в Пловдив разпали искри. Този път те не са буквални, но предизвикват въпроси.
Защо Министерството на културата за втори път отхвърли проекта за ремонт на бившата административна сграда на Тютюневия комбинат в Пловдив на кръстовището на улиците „Иван Вазов“ и „Авксентий Велешки“, за което има право, но защо това стана след като собственикът й Величко Яков получи отказа ден след като публикува отворено писмо до Министерството и НИНКН. Припомняме, че в него той заявява, че пети месец не отговарят на внесения от него проект за реконструкция на сградата, че Експертният съвет към НИНКН е одобрил проекта и го е изпратил за подпис на ресорния заместник – министър Амелия Гешева. В продължение на месец и половина, обаче, тя не е отговорила и ден след отвореното писмо е отказала да го подпише ,като не се ясни мотивите за отказа, заявява Яков.
Миналата седмица г-жа Гешева беше в чужбина. Архитект Жана Джугаланова от пловдивския клон на НИНКН отказа коментар с обяснението, че е в отпуск и не е запозната с развитието на случая. От пресцентъра на МК отказаха коментар за Радио Пловдив за понеделник на директора на НИНКН Красимир Тодоров.
Сградата не е паметник на културата, но влиза в ансамблов такъв. А позиция затова, че тази сграда, въпреки че не е обявена за паметник на културата, носи белези точно на паметник на културата, заяви за Радио Пловдив Пенка Калинкова изследовател на Тютюневия град, автор на книга и филм за него. Нейно е и предложението проектът за Тютюневия град да влезе в апликационната форма за кандидатурата на Пловдив като Европейска столица на културата през 2019г.
Няколко са архитектурно-стойностните исторически сгради в Тютюневия град, които трябва да бъдат запазени, казва Калинкова - това са складовете на Кудоглу, Картела, Ориент тобако и тази сграда. Тя е дело на арх. Димитър Попов, възпитаник на Щутгарската архитектурна школа. Според нея, по неизвестни причини, преди време, когато се е решавала съдбата на тази сграда, нечии интереси са попречили тя да бъде обявена за паметник на културата.
Но ако ще се запазва Тютюневия град, има смисъл да се запазват точно тези няколко сгради
Това, което се вижда от снимките за ремонта, се различава от оригинала, казва още Калинкова. Особено е важно да се запази фасадата от към ул. "Авксентий Велешки" , както и някои архитектурни елементи.
Но в края на краищата аз съм само един страничен наблюдател, изследовател, заключава Калинкова.
Интервютата по темата са в звуковите файлове.
„Изтокът среща Запада“ – така се нарича празничният концерт, посветен на Китайската Нова година, който ще се състои в неделя, 09 февруари, от 14.00 часа в Дома на културата „Борис Христов“ в Пловдив. Събитието е организирано от Министерство на културата и туризма на КНР и Посолството на КНР В България и в него ще участват китайски и..
В месеца на виното и любовта „Срещите” питат защо от векове, те - виното и любовта, вървят заедно? Наистина ли пробиват бронята, в която сме опаковани и някак си ни приближават до Твореца? Проф. Валери Стефанов и писателката Неда Антонова в ефира на Радио Пловдив.
„Среща“ – така за озаглавили съвместната си изложба български и турски академични преподаватели по изобразително изкуство. Експозицията ще се открие в Градската художествена галерия. Преподаватели и студенти от пловдивската Академия за музикално, танцово и изобразително изкуство и Университета „Намик Кемал“ в турския град Текирдаг ще..
Днес е премиерата на спектакъла „Доктор Дулитъл“ в пловдивския Куклен театър. Режисьор на постановката е младата Ния Ялъмова, която прави своя дебют. Пиесата "Д-р Дулитъл" е по романа на Хю Лофтинг, писан преди 100 години. Сценографията е на Георги Бараков, а музиката на Йоан Попов. Участват актьорите Андрей Иванов, Велизар..
Изложба „Съвременна графика“ ще се открие в галерията на Дружеството на пловдивските художници на бул. „Цар Борис Трети“. Куратори на експозицията са художниците Осман Юсеинов и Антоан Стойков. Изложбата е с награден фонд, като наградите ще бъдат определени от професионално тричленно жури. Първото издание на „Съвременна графика“ бе през..