По една от най-обсъжданите теми на седмицата - отказът на пилотите от авиобаза "Граф Игнатиево" да изпълнят тренировъчен полет разговаряме с Илиян Василев - бивш посланик в Русия и анализатор.
Пилотите нямат право да отказват полети, в армията всичко е по заповед, акцентира Василев и подчерта обстоятелството, че поведението на летците не е индивидуално, а групово. По думите му нелогично е да се казва, че нальотът е недостатъчен, а да се отказват полети. Тук и безопасността не е особено коректен аргумент, защото преди всеки полет инженерите дават своята оценка. Василев все пак подчерта, че е солидарен с летците заради това, че изпитват на практика неумелите политически решения.
Влизайки в НАТО решихме, че можем да не инвестираме в отбрана, че някой друг ще свърши работа, не изпълняваме и 2% от БВП за военни цели. По-лошото е, че правителството „заспа“ на тази тема и даже недопустимо прави опит за противопоставяне на несъвместими неща като инвестициите в отбрана на социалните разходи - коментира Илиян Василев.
По отношение на модернизацията на армията и закупуването на нови изтребители - парите не са проблем. Макар и милиарди, това се средства за повече от 20 години напред. Проблемът е в тоталната политизация.
Дори президентът Радев, който има експертиза, предпочита да флиртува с полицаите, сега с военните. Той маневрира, за да има по-силна позиция. Проблемът не е, че го прави, а че иззема функции, които не са негови. Миналото му на пилот не му дава тези права, смята анализаторът. Така държавният глава олеква, а престижът му би дошъл от това като човек с най-много информация в държавата да балансира интересите и да предлага решения. Напротив, според Илиян Василев - Радев само обърква ситуацията.
Зад разстройването на нашите ВВС стоят и външни сили, добави още бившият дипломат. Това, според него, е дестабилизация, хибридна война, независимо под каква форма се проявява и това е процес още от влизането ни в НАТО.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..