От Асоциацията на пострадали при катастрофи предлагат поставяне на камери в автобусите, за да се знае какво се случва по време на път. От там припомниха, че след като преди година са поставени видеорегистратори в линейките в София нарушенията, направени от шофьорите, са намалели с 40-50%.
От ГЕРБ пък предлагат създаването на Българска автомобилна камара. В нея е предвидено да се обединят превозвачите на пътници и товари в страната.
Дали двете мерки, които имат отношение към сигурност на пътниците и саморегулиране на бранша са уместни- това е темата ни разговор със собственика на „Хеброс бус“ Веселин Дошков.
Според него предлаганата камара е добро предложение и ще има добър ефект върху транспортния бизнес. Според него ще се подобри контролът и регулацията и на пътническите, и на товарните превози. Браншът не е единен, има съпротива срещу предлаганото сдружаване, но европейската практика е доказала, че това е правилният подход. У нас също има добри примери, каза В. Дошков и даде пример с камарата на строителите.
По отношение на камерите в автобусите той сподели собствена положителна практика. В автобуси, в които има видеонаблюдение, шофьорите и кондукторите са по- дисциплинирани към работата и по- коректни към пътниците.
В разговора Веселин Дошков открои един от най- големите проблеми на транспортния бранш- липсата на кадри. Според него въпросът дори не е в заплащането и в условията на труд, просто физически няма хора, няма кандидати за шофьори.
Друга все още неравна битка е тази със сивия сектор, където се работи без правила, включително застрашаващи човешкия живот.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..