Атанас Хранов откри последната си за годината излжба в галерия U.P.A.R.K. Той сподели, че това е един експеримент, едно връщане:
Другия експеримент, който доста време бутам напред е съревнованието между реалната пластика и илюзорната. Където е реална пластиката се опитвам чрез цвета да я разбия. Тя съществува, не можеш да я унищожиш реалната пластика. Илюзорната се старая да стане абсолютно триизмерно, вманиачено-реална. Идеята е никоя да не спечели в това съревнование. Основната задача е, да е любопитно и интересно докато го рисуваш.
Интервюто с художника Атанас Хранов е в звуковия файл.
Престижният конкурс се провежда ежегодно и е посветен на един от най-значимите поети и преводачи на хайку, американката Джейн Райкхълд. В деветото издание на конкурса са участвали около 1200 автори. Хайга на Владислав Христов е сред отличените творби. Конкурсът е в две секции – традиционна хайга, хайку съчетано с рисунка и дигитална..
Община Смолян започна изпълнение на два проекта за енергийно обновяване на сградите на Художествената галерия в града и читалището в село Смилян. Проектите са с финансиране по Националния план за възстановяване и устойчивост. Заместник-кметът Мариана Цекова обясни, че за сградата на галерията се предвижда разработване на инвестиционен проект за..
В световния Ден на добротата в Народна Библиотека “Иван Вазов” ще се открие изложбата “Борба за доброта“. Изложбата е част от глобалната инициатива “Fight for kindness“ (Борба за Доброта), обединяваща творци и дизайнери около концепцията за добротата . Тя представя уникални типографски творби от български и международни артисти, посветени..
Регионалният исторически музей в Пазарджик спечели финансиране от министерство на културата за реставрация на „Геновата“ къща, която е паметник на културата. 300 000 лева е финансовата подкрепа за ремонт на покрива, консервация и реставрация по фасадите и на интериора. Сградата е построена през 1880 г. и е типичен представител на градската..
Експозицията включва живописни творби, в които вибрацията на форма и цвят е проекция на личното пространство на авторката. Инспирирана от конкретна натура, тя превръща пространството в платната в почти абстрактно, наситено с емоция, крайно лична. Следата от четката носи импулса на впечатлението, създава своеобразен свят, в който водещ е..