Купувачът на ЧЕЗ не вдъхва доверие и досега не е показвал, че може да се справи с управление на такива сложни системи, каквито са включени в електроразпределението. Това е основен проблем, смята енергийният експерт Антон Иванов.
Според него от всичко, което предстои - най- важен е прегледът на сделката, който ще се извърши от КЕВР. Тази проверка ще покаже може ли новият собственик да се справи. Купувачът най- вероятно ще запази мениджърския екип и така ще разчита да докаже, че няма да предизвика сривове в работата.
Могат да започнат проблеми ако не се намери най- добрият начин за управление на оперативния персонал.
Антон Иванов, който още през миналата година защити тезата, че на мястото на напускащата чешка компания трябва да дойде чужд инвеститор – смята, че по- голяма фирма би имала по- голям потенциал да се справи с текучество на ценни кадри, а когато малка компания купува голяма проблемът може да се окаже твърде тежък.
Не е важно само да се инвестира в покупката, каза още експертът по повод казаното от Гинка Върбакова, че сделката е финансово подкрепена от международна банка. По- важно е да се осигури финансов ресурс за самата дейност.
Колкото да политиката на ЧЕЗ по отношение на избора на купувач - то тя показва, че компанията никак не се е интересувала от това, какво ще остави тук.
Логиката им е "взимай парите и си отивай". Очевидно Чешката държава консолидира ресурса си на родна земя, свързано с изграждането на атомна централа там.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..