Той ще се проведа в столицата на 16 май. Причината за недоволството е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите.
Според превозвачите, пакетът има за цел единствено да изхвърли от европейските превози компаниите от Източна Европа, категорични са всички в бранша. Четири промени на практика биха прекроили цялата досегашна дейност на шофьорите и фирмите.
В пакета за мобилност са включени изисквания шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици; след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл; да не се спи в кабините на камионите; промени в правилата за шосейния каботаж, който на практика ще го премахне.
Новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите и тяхното по-добро заплащане и право на почивка. Според хора от бранша обаче, промените са чиста доза протекционизъм за няколко държави, с което се цели Големите страни в Европа да изхвърлят от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Всеки четвърти камион в Европа е полски. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а шофьорите у нас са близо 70 000.
„Над 120 хиляди семейства може да бъдат изправени пред дилемата да имигрират от страната или да сменят професията. Новата регулация, която се предвижда в автомобилния бранш, буди безпокойство в превозвачите в България и цяла Източна Европа. Те вече се готвят за най-лошия сценарий, тъй като смятат, че няма да бъдат конкурентоспособни и да заплащат на своите служители, както досега. Това от своя страна ще доведе до намаляването на приходите и масови фалити”, съобщиха от Съюза на българските превозвачи.
Основният проблем е, че с намаляването на каботажа и оставянето на камиона на всеки три седмици, ще повлияе пагубно на оборота. От една страна курсовете ще намалеят значително, а ще има и нови разходи за прибирането на шофьорите.
„Ако средната печалба в бранша е 5 % , то новите разходи и намаляването на курсовете, ще „изяде” този процент, а фирмите ще започнат да фалират масово”, смятат от бранша. По тази причина те подготвят национално съвещание в столицата на 15 май, а ден по-късно – на 16 май национален протест пред Народното събрание.
Районна прокуратура – Пловдив привлече като обвиняем 41-годишен мъж с инициали Д.В. за това, че чрез интернет адреси е излъчвал игрални филми, музика и др уги обект и на авторско право без необходимото по закон съгласие на носителя на съответното право . Днес в Пловдив е била проведена специализирана полицейска операция от..
Най-големият арсенал от незаконни оръжия и боеприпаси, откриван някога у нас, е иззет при специализирана полицейска операция на ГДБОП в Смолян, София, Враца и Шумен. По време на действията служители на отдел „Контратероризъм“ разкрили и специално оборудвана работилница за преправянето им. Акцията на антимафиотите е проведена на 3 декември на..
Изборни книжа и материали от 91 избирателни секции в област Пазарджик бяха транспортирани до София с полицейски ескорт за повторно преброяване, съобщиха от областната управа. В изпълнение на определението на Конституционния съд и указанията на ЦИК, служители на областна администрация Пазарджик приеха по график чувалите с изборни книжа от всички..
Пловдивският окръжен съд отмени облекчената мярка за неотклонение на Георги Георгиев, подсъдим по делото "Дебора", с която Районният съд го освободи от ареста под парична гаранция в размер на 6000 лева. Вместо това магистратите оставиха без уважение искането на подсъдимия и неговите адвокати и отново му постановиха най-тежката мярка "задържане под..
Кметът на Пловдив Костадин Димитров инспектира ремонта на Бетонния мост, чието асфалтиране започна днес. „От Община Пловдив асфалтираме подстъпите към Бетонния мост от страна на бул. „Христо Ботев“, за да може цялото съоръжение да бъде обновено. Заложили сме подмяна на мантинелите и освежаване на оградата“, заяви кметът на Пловдив Костадин..