Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

За компромис в пакета "Макрон" говорят всички, но само толкова

Какво означава отказът на ЕП да подкрепи текстовете на транспортната комисия и какви биха били последствията от това за българските превозвачи. Съществува ли все пак компромис и къде е той и накъде в създалата се ситуация ще попитаме изпълнителния директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. 

 Ние виждаме, че се увеличават различията в оценкте и продължава политическото противопоставяне по оста Източна Европа – Западна Европа.  Пробив беше постигнат с гласуването в ЕК и това не се хареса на голяма част от евродепутатите – най-вече на френските, които по тази причина не дадоха мандат, подчерта Йордан Арабаджиев.

Той посочи, че след срещата на върха, съпътствана с протеста на международните превозвачи, всички са видели ясна заявка за компромис.

 За този компромис говорят всички, а в същото време не се вижда  заявка за компромис от тяхна страна.

Усилието ни сега е да се обърнем към нашите евродепутати и те да ангажират  всички техни позиции да съберат необходимите подписи, за да се внесат нашите предложения. Призоваваме да спре разединяването на бранша и всеки да работи за това.  Когато има диалог, нещата се получават.

Очакваме първата седмица на юли, когато в ЕП ще се гласува. Дотогава нашите евродепутати трябва да са внесли текстовете, да намерят съответната подкрепа сред разумните евродепутати от Западна Европа, които да припознаят позицията ни и видят, че се нарушават основни принципи на ЕС, на общия пазар и чак тогава ще направим анализ на ситуацията.

Имаме нагласа, че до края на утрешния ден ще са готови всички текстове и ще можем да очертаем и конкретни стъпки, по които ще вървим с всички колеги. За нас обаче е видимо, че тези колеги от Западна Европа не искат  да се отива към компромис и да чуят нашите аргументи.

Всеки разумен човек от този бизнес вижда, че правилата, които се налагат, са чисто корпоративни и целят да извадят от общия пазар страните от Източна Европа за сметка на Западна Европа. Това е философията на пакета „Макрон“.

Интервюто - от звуковия файл: 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Община Пазарджик се сдоби с още дългове

Община Пазарджик е получила иск за 5 млн. 780 хил. лева от Арбитражен съд заради неплатени фактури към оператора за депониране на отпадъци за времето от юли до ноември 2023 година. Това съобщи на извънредна пресконференция кметът на Пазаржик Петър Куленски.  Той обясни, че претендираната неустойка за просрочие е по анекс към договор от..

публикувано на 12.07.24 в 15:10

Код "жега". Как да се предпазим?

За първи път за  тази година обявиха оранжев код за опасни  горещини. Предупреждението е от Националния институт по  метеорология и хидрология  и е в сила за цялата страна. В Пловдив температурата ще е 38 градуса.  Прогнозата на синоптиците е, че температурите у нас ще продължават да се повишават и през следващата седмица. Очкванията..

публикувано на 12.07.24 в 12:57

Делян Пеевски и Ахмед Доган са от едно и също котило

"Йордан Цонев, който се вижда като най-близкия човек на Делян Пеевски в момента, каза по една от националните медии голяма лъжа - че е бил 25 години в ДПС с Доган. Въпреки че е финансист, той явно може да смята само пари, защото, ако върнем назад времето с 25 години, ще се видим в 1999 г. Тогава той заедно с мен беше в парламентарната група на СДС в..

публикувано на 12.07.24 в 11:51

"Флирт" идва, потърсете лекар при неразположение

В България няма данни  за регистрирани случаи на новия щам „Флирт“. Подвариантът FLIRT на коронавируса обаче все по-активно настъпва в Гърция и е въпрос на време да стигне и до нас. За превенцията, симптомите и мерките свързани със заболяването, коментар на  д-р Христиана Бацелова – епидемиолог и преподавател в Медицински университет Пловдив:..

публикувано на 12.07.24 в 10:12

В планинския туризъм трябва да има етика

"Професията планински водач във вида си в момента у нас при новите условия е умираща. Той не може да бъде едно лице, което  води хората от една до друга точка, без никаква друга услуга и без да е полезен на хората. Те просто си пускат телефоните, за да стигнат. И това поставя въпроса за какво изобщо ни е необходим планинският водач". Това попита Момчил..

публикувано на 12.07.24 в 09:35