Финансистът Румен Гълъбинов с коментар за икономическите новини - за растеж и конкурентоспособност, иновации и дигитализация.
Говорим на фона на констатацията му, че в България за последните 10 г. чуждите инвеститори са загубили доверие в управлението.
Въпреки това от Тракия икономическа зона съобщават, че днес в Куклен правят първа копка на нов завод за авточасти с турски инвеститор.
Приток на инвеститори от Турция, които работят за западноевропейски марки автомобили ще има и занапред, каза Гълъбинов и посочи, че те като цяло търсят диверсификация на производството, защото са най-големите в Европа.
В същото време финансистът отбеляза, че инвестициите в България намаляват, защото редица регулационни режими са или корупционни, или абсурдни, не изпълними и по-тежки, отколкото в други държави от ЕС.
Първите статистически данни сочат, че преките инвестиции са с 50% по-ниски, отколкото през миналата година за първите четири месеца. Румен Гълъбинов смята, че целта през 6-те месеца председателство е била да се привлекат повече инвеститори, но този ефект може да се очаква и през втората половина на 2018-та.
Има заявен интерес, но за съжаление данните показват, че инвестициите в дялов капитал намаляват, както и инвестициите в реинвестирана печалба, те са отрицателни величини, каза още финансистът. По думите му напр. АЕЦ "Белене" е обект, който се строи над 30 години и все още не е открита вярната формула, по която той да стане реалност.
Гълъбинов смята, че инвестиции може да има в енергетиката и търговията на природен газ, като България стане център с хъба "Балкан". Малко рано правителството обяви, че е приключила приватизацията, каза още той. Според него е важно да се мисли за БДЖ, на които железници - пътнически и товарни превози трябва да се намери решение, защото във вида, в който са в момента бъдещето им е неустойчиво.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..