Едно от първите неща, което трябва да се направи, е да се провери спешно има ли друг казус като пътя край Своге, заяви Нестимир Ананиев експредседател на Транспортната парламентарна комисия в 34-то Народно събрание . Да излезде МРРБ/ съответно и Пътната агенция/ и да каже, на колко фирми са изпратил писма с повече от две напомняния, и фирмата изпълнител нищо не прави. Това единичен случай ли е?
На брифинга вчера излязоха много притеснителни неща. За пръв път от официална трибуна се каза, че ще се търси отговорност на държавни служители. Пет пъти МРРБ са канили фирмата. Обаче възникват няколко въпроса – обикновено, когато се прави такъв път има гаранция, което значи 54 млн лева общо и въпросът е по какъв начин държавата може да накара такава фирма да си свърши работата и когато има такава парична гаранция би трябвало след второто напомняне да се вземе тази гаранция за оправяне на пътя, всъщност, затова се оставя и депозитът. Ако се окаже, че тя е върната, защото ако някой се е разпи9сал, че този път отговаря на всички стандарти и другото нещо, има ли други такива пътища в цялата страна, при които се подканват изпълнителите да си оправят гаранционните дефекти, а те не го правят. Нека МРРБ да излезе официално с тази информация, за да се види това един казус ли или говорим за 100 казуса такива.
Той постави въпроса КОЙ е приел пътя след ремонта за 23 милиона евро, с тази бутафорна мантинела, който път скоро е дефектирал и е довел до катастрофата. Беше казано, че пътят е бил приет като отлично направен, без никакви забележки, след като е очевидно, че не е така. Някой го е приел.
Трябва да се потърси лична отговорност.
Не забравяйте, че се бяха събрали „вождовете” т. н. и сега днес, утре други ден индианците ще трябва да свършат работата – да съберат информацията, да я предоставят, за да се направи анализа. Но нещо друго ме притесни вчера на брифинга – заяви се, че много бързо и спешно ще бъдат приети новите три закона, които бяха предложени в началото на лятото и срещу които скочи целия НПО сектор , и се предложиха стотици страници промени по тези предложения. И сега ако бързо се приеме нещо само и само, за да се използва тази трагедия и на гърба на нея за мене това ще бъде много голяма грешка, защото на брифинга вчера това беше заявено. Нас европейското законодателство не ни спъва по никакъв начин и не е нужно да има директива. Ние може да си приемем нашия закон, по начина, който бъде гласуван в нашия парламент. Министърът говореше за наредба, че не можело, тъй като нямало директива. Това е законодателството, да се приеме закон. Но не може пък сега да вкараме всички нови предложения, има вътре големи недомислици и сега да използваме трагедията, за да ги приемем и да кажем ето, законът го приехме. Не забравяйте, че и най-перфектният закон да се напише и да се направи ако изпълнителната власт не си свърши работата, няма как да се случат нещата.
А затова, след като на извънредното заседание в Министерския съвет при премиера са били представители на 11 институции, които имат отношение към мпроблема, и как така да нямат информация кой е приел пътя, Ананиев коментира: Не забравяйте че сега се появиха вождовете, утре, другиден индианците ще съберат информацията.
Според Ананиев тази катастрофа не трябва да бъде основание да се приеме бързо Новия закон за движение по пътищата, и оправданията, че няма европейска наредба в случая не е основание, защото наредба не, но закон може да се приеме, но трябва да се прецизира. И да има обществено обсъждане. Ако е същия закон, който беше представен преди лятото и срещу него скочиха неправителствени организации, и той да се приеме много бързо, използвайки трагедията, за мен това ще бъде голяма грешка.
Цялото интервю с Настимир Ананиев е в звуковия файл.
Делото в Административния съд в Пловдив за това дали кариерите за инертни материали над Белащица могат да възобновят работа бе отложено за декември. Това съобщи а двокат Снежана Стефанова в програма "Ден след ден". На днешното заседение бе изслушана тройна експертиза от специалисти по водите, която казва ,че по никакъв начин кариерната дейност..
БДЖ остава монополист в обществената услуга за превоз на пътници. Това е регламентирано от решение на служебното правителство от 30-ти октомври. В същото време Синдикатът на железничарите към КНСБ поиска среща с транспортния министър Красимира Стоянова, която в медиите обяви, че ще разделят жп маршрутите на три лота. " Дошло е време за..
Община Хисаря планира да повиши 3 местни данъка - такса смет, туристическия и патентния данък на територията на Хисаря и 11-те населени места в общината. Предложението е публикувано за обществено обсъждане на сайта на общината. Туристическият данък за категория „1 звезда“ се променя от 0,47 лв. на 1.00 лв; категория „2 звезди“ – от 0,58 лв...
Увеличената с 16 милиона лева план- сметка за поддържане на чистотата на Пловдив за 2025-та година ще гарантира по- добро изпълнение на дейностите по метене, миене и извозване на отпадъка, заяви в предаването „Точно днес“ заместник - кметът по екология и здравеопазване Иван Стоянов. Проектът на документа е в процес на обществено обсъждане и..
По калдъръмените улички, пазещи атмосферата на отминали епохи, под магичното небе на Стария град в Пловдив, ще откриете осемнадесет възрожденски къщи, които с широко отворени врати очакват шестнадесетото издание на „Дефиле на младото вино“ Фестивалът ще се проведе на 22, 23 и 24 ноември. ФЕСТИВАЛНИ ЛОКАЦИИ И УЧАСТНИЦИ Участниците..