Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Закони има, но те не се спазват

Причините за инцидента край Своге ще трябва да ги определят специализираните органи и следствието, което върви.

Аз мога да кажа само моето мнение. От всички специалисти, които се изказват до момента, е ясно, че проблемът е доста сложен и има събиране на няколко факта – едното е действията на шофьора, второто е пътната настилка, която се оказва наистина компрометирана, мантинелите, изобщо техническото състояние на пътя и от там нататък говорим за действията на държавните институции в такива ситуации. Но да видим защо се стига до този факт. Тук вече е работата на държавните институции – било то на правителството, а и на законодателния орган - ако е необходимо да се направят законодателни промени. Според мен не след всяка катастрофа трябва да се правят законодателни промени, тъй като закони има, но те не се спазват. Това е проблем, това заяви в интервю за Радио Пловдив Георги Свиленски, заместник-председател на парламентарната транспортна комисия от квотата на „Коалиция за България“.

При всяка голяма катастрофа - нови законодателни промени

Да, ние ще обсъдим възможността за поставяне на колани във всеки един автобус. Но в този случай, когато автобуса пада в пропаст от 30 – 40 м - коланите биха ли спасили човешки живот? Така че трябва да се гледа професионално на тези неща, а не да се използва всеки един повод за законодателни промени, които след това пак не се изпълняват, категоричен е Сливенски.

Той смята, че е необходим дебат и да се реши – трябва ли всички автобуси да бъдат с колани, включително и тези, които имат регистрация до 2006 година.

Цената на промените

90 % от автопарка в България  е на тази възраст и ние като общество трябва да кажем, защото на практика тези автобуси трябва да бъдат спрени от движение, и това някой трябва да излезе и да го каже,  че предлага да бъдат спрени от движение всички автобуси от преди 2006 г. Тези колани не могат да бъдат сложени формално. Самите седалки трябва да се подменят и да минат на изпитание, и цялото превозно средство, тъй като е конструктивно изменение. Това струва не малко пари. Човешкият живот е по-скъп и затова казвам, че ние като общество трябва да кажем, че всички автобуси преди 2006 г. трябва да бъдат спрени от движение и примерно държавата или общините, защото голяма част от тези автобуси обслужват общински линии между села, между градове и трябва да се каже - с какво ще бъдат обслужвани тези хора. Това е големият дебат. Да, човешкият живот няма цена, но проблемът е голям и затова казвам, че не е лесно, обясни червеният депутат.

Той е категоричен, че единствения полезен ход е да се спазват законите.

Ние предлагаме – държавата да си влезе във функциите, да има система за борба с тези катастрофи по пътищата, да се приемат тези нови закони за движение по пътищата, защото този Закон за движение по пътищата 4 г. се обещава от управляващите, а не е мръднал на 4 мм.

Цялото интервю с Георги Свиленски можете да чуете в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Не бойкот на веригите, а държавна подкрепа на производителите

Очаквано протестите и бойкотите достигнаха и до България. Опасявам се обаче, че тези инициативи няма да доведат до такова намаляване на цените, както отчитаме намаляване на броя на касовите бележки.  Теорията и практиката е доказала в годините, че намеса в пазарните отношения в условията на пазарна икономика трудно може да доведе до нещо,..

публикувано на 11.02.25 в 09:10

Хората с множествена склероза с улеснен достъп до лечение

Улеснява се  лечението на хора с Множествена склероза и п рез тази година 3200 души с увреждания ще получат високотехнологични помощни средства. Това съобщи в програма "Точно днес" Здравка Цветарска, председател на Фондация „МС – Заедно към върха“.  Тя уточни, че добрите новини са от Първия национален форум за хората с МС, който се..

публикувано на 11.02.25 в 07:06
Николай Гайдов, председател на Сдружение

Цената на меда трябва да е 20-25 лв. за килограм

Медът е третият най-фалшифициран продукт в света. В момента Китай доминира световното производство на мед. Вносът на мед от Китай и Украйна тревожи най-много българските производители, тъй като този мед често е с добавени захарни сиропи и не отговаря на стандартите на Европейския съюз (ЕС). За сметка на това обаче е по-евтин и подбива с цените..

публикувано на 10.02.25 в 16:58

50 души са потърсили Центъра за консултации при насилие

Адвокат Георги Баев обясни как работят Р егионалните центрове за консултиране при домашно насилие, в какъвто и той работи. Такива центрове могат да бъдат открити към всяка адвокатска колегия. В района на Пловдив има два - в Пловдив и в Асеновград. В тях има постоянни дежурни и след като пострадал се обърне към тях следва среща с адвокат, оформяне на..

публикувано на 10.02.25 в 10:09

ГЕРБ няма да подкрепи пределна надценка на храните

Като дясна партия ГЕРБ няма да подкрепи предложението на левицата за пределна надценка на основните хранителни продукти у нас – заяви в интервю за Радио Пловдив депутатът от Пловдивска област Цвета Караянчева . Народната представителка от ГЕРБ заяви, че ролята на държавата е да създава конкуренция и да подкрепя бизнеса. "Няма да..

обновено на 10.02.25 в 10:05