Причините за инцидента край Своге ще трябва да ги определят специализираните органи и следствието, което върви.
При всяка голяма катастрофа - нови законодателни промени
Да, ние ще обсъдим възможността за поставяне на колани във всеки един автобус. Но в този случай, когато автобуса пада в пропаст от 30 – 40 м - коланите биха ли спасили човешки живот? Така че трябва да се гледа професионално на тези неща, а не да се използва всеки един повод за законодателни промени, които след това пак не се изпълняват, категоричен е Сливенски.
Той смята, че е необходим дебат и да се реши – трябва ли всички автобуси да бъдат с колани, включително и тези, които имат регистрация до 2006 година.
Цената на промените
90 % от автопарка в България е на тази възраст и ние като общество трябва да кажем, защото на практика тези автобуси трябва да бъдат спрени от движение, и това някой трябва да излезе и да го каже, че предлага да бъдат спрени от движение всички автобуси от преди 2006 г. Тези колани не могат да бъдат сложени формално. Самите седалки трябва да се подменят и да минат на изпитание, и цялото превозно средство, тъй като е конструктивно изменение. Това струва не малко пари. Човешкият живот е по-скъп и затова казвам, че ние като общество трябва да кажем, че всички автобуси преди 2006 г. трябва да бъдат спрени от движение и примерно държавата или общините, защото голяма част от тези автобуси обслужват общински линии между села, между градове и трябва да се каже - с какво ще бъдат обслужвани тези хора. Това е големият дебат. Да, човешкият живот няма цена, но проблемът е голям и затова казвам, че не е лесно, обясни червеният депутат.
Той е категоричен, че единствения полезен ход е да се спазват законите.
Ние предлагаме – държавата да си влезе във функциите, да има система за борба с тези катастрофи по пътищата, да се приемат тези нови закони за движение по пътищата, защото този Закон за движение по пътищата 4 г. се обещава от управляващите, а не е мръднал на 4 мм.
Цялото интервю с Георги Свиленски можете да чуете в звуковия файл.
Политическите въпросителни на лятото обсъждаме в програма "Точно днес" със социолога от ЕСТАТ Иво Желев. Той прогнозира и възможностите за изпълнение на третия мандат и дали новите избори са неизбежни. По думите му вече е ясно, че в този парламент не може да се произведе нищо работещо. "Нито има възможности за мнозинство, нито обща воля, нито..
Пожарите наситиха новините, хората изгубиха домовете си, държавата ще даде по 1578 лева на пострадалите семейства. Говорим с доброволците, които са на терен при юли. Включване в програма "Точно днес" на Георги Влайков от Аварийно спасяване - Пловдив от мястото на пожара в Карловски регион. Той подчерта, че остават на терена на вече..
В програма "Точно днес" на Радио Пловдив говорим с Манол Пейков, народен представител от ПП-ДБ за поредната му акция, за дарения с код екипировка за доброволците За по малко от 24 часа успяхме да съберем 20 000 лева и днес ще закупим първите необходими атрибути за борба с огъня, каза за Радио Пловдив Манол Пейков. „Говорих с Георги Влайков от..
След второ класиране на 100% Медицински университет - Пловдив изпълни държавния план-приeм. По традиция най-голям интерес има към специалностите "Медицина", "Дентална медицина" и "Фармация". Там се полага и изпит-тест по биология и химия. В програма "Точно днес" говорим със заместник-ректора проф. д-р Веселина Горанова , с коментар на КСК 2024...
С тържествена Света литургия на 18 юли в храм „Св. Николай” започна отбелязването на 187 години от рождението на Васил Левски и Празник на град Карлово. Кметът на общината д-р Емил Кабаиванов, официални гости и граждани положиха цветя и се поклониха пред гроба на Гина Кунчева - майката на Апостола. На площад „Васил Левски“ д-р..