24-та Седмица на съвременното изкуство, организирана от сдружение „Изкуство днес“ се открива в Център за съвременно изкуство Баня „Старинна“. Седмицата представя 13 пространствени разказа под надслова МЕТАФОРАИ.С това име се наричат средствата за обществен транспорт в съвременна Атина. Докато се разхождат, авторите се движат, пътешестват, намират и записват разкази, измислят множество метафори, които отприщват поток от знаци, а не път за бягство от действителността. Куратори на проекта са Катя Ангелова и Алесандра Пожанти, който е част от програмата Пловдив – Европейска столица на културата 2019.
Пространствени разкази са от: Баби Бадалов, Збинек Баладран, Оливие Вадро, Алберто Гарути, Правдолюб Иванов, Иржи Кованда, Даниела Костова, Хуан Пабло Масиас, Маргерита Москардини, Маурицио Нанучи, Делфин Рейст, Себастиан Ру, Мохсин Хараки и Ханс Шабу.
„В съвременна Атина средствата за обществен транспорт се наричат метафори (metaphorai). И на историите можем да дадем това благородно название: те всекидневно пресичат и структурират местата, избират и правят връзки между тях, съставят изречения и маршрути от тези пространства“(Michel de Certeau, Spatial Stories in The Practice of Everyday Life , 115).
Metaphorai е изложба, която се състои от 13 различни разказа, разгърнати в пространствата на пловдивската Баня „Старинна“. Тръгвайки от идеята на Мишел Де Серто, всеки от тези разкази, които бихме могли да назовем „метафори“, произлиза от местата, които пресичаме, структурираме, избираме и свързваме всеки ден, като по този начин творим изречения и маршрути, играещи ролята на знаци за всякакви пространствени измествания – синтатиктични, семантични и прагматични. Всеки разказ предлага историята на собственото си движение и ни навежда на мисълта за промяна в местоположението му. Разказът се съсредоточава върху това как самият той преминава от една точка в друга, приспособявайки се към променящите се пространствени характеристики и правила. Всеки от художниците в изложбата играе ролята на наративна машина, вгражда собствения си жизнен опит, собствената си способност за вслушване, търсейки съответствие на знанието, което запълва оставените от градоустройството празнини. Авторите произвеждат набор от метафори и знаци, структурирани чрез различни техники и наративни действия в изложбеното пространство.
„Голямата и единствена грешка се заключава в мисленето, че пътят на бягството води към бягство от живота – бягство по посока на въображаемото и изкуството. Напротив, да избягаш означава да произвеждаш действителното, да създаваш живот, да намираш оръжие“.(Deleuze G, Parnet C., Dialogues, Columbia Univ. Press, 1989)
Станаха ясни номинациите за наградите „Икар“, връчвани от Съюза на артистите в България. Актьорът Явор Милушев получава наградата „Икар“ за изключителен принос към българския театър, съобщиха от актьорската гилдия. Призът „Икар“ за чест и достойнство се присъжда на 76-годишния актьор - ветеран в Пловдивската драма Стоян Сърданов. Ето..
Играещият режисьор Ивомир Игнатов- Кени и актрисата Здравка Христозова от театър "Хенд"гостуваха във "Вход свободен", за да разкажат за чисто новия гвоздей в репертоара на театъра. "Шекспир x 5"е новият бризантен авторски спектакъл на театър "Хенд", плод на обединената муза на Кени и Здравка . Резултатът е вихрена и необуздана клоунада, която..
Представяне на „Черната книга“ на Свами Тиртха ще направи известният журналист Георги Тошев, в Дом на културата "Борис Христов", в Пловдив. Събитието е тази вечер от 18 часа. Книгата съдържа 366 медитативни техники за всеки ден. Почитателите могат да вземат лични автографи от автора. Свами Тиртха е любим автор на музикантите Роби Уилямс и..
С научна конференция и изследване „Средиземно море: преплитане на цивилизации, религии, култури“, която ще се проведе на 7 февруари, Драматичния театър в Пловдив започва нов интригуващ проект. Това се два първите два етапа към създаването на мащабен мултижанров спектакъл „Преплетения човек“ в търсенето на общия код на средиземноморския човек през..
Изложбата „Родопската теснолинейка – 80 години история“ се открива днсе в залата за временни изложби на Регионален исторически музей – Пазарджик. Тя е подготвена от музея и Гражданско сдружение „За теснолинейката“, като представя историческа ретроспекция на последната железопътна линия с междурелсие 760 мм в България, която води началото си от 1920..