КТ „Подкрепа“ организира в Пловдив среща по проблемите на пазара на труда.
Заедно с поканените представители на бюрата по труда и работодателите те ще дискутират недостига на работна ръка, емиграцията на хората в активна възраст както и това доколко обективни са данните за безработицата в България.
Синдикатите алармират, че нереалната статистика пречи да се взимат адекватни решения за пазара на труда у нас.
Проблемът е глобален и той е свързан освен със спецификата на пазара на труда, но и с обвързаните с него страни - социални партньори, работодатели, както и с всеки един гражданин, искащ да се яви на пазара на труда, заяви лидерът на КТ „Подкрепа“ – Пловдив Атанас Кръстев.
Липсата на специалисти и работна ръка са свързани с миграцията, с грубия износ на хора, отиващи да работят в Европа и в държави извън европейския стандарт.
По думите на Кръстев, един от основните проблеми е свързан с необходимостта на работодателите от определени кадри за развиване на бизнеса и увеличаване оттам на дохода на българските граждани, но и с невъзможността на системата да предостави тези кадри.
Глобалната социална политика дава отражения върху пазара на труда. Хора, които са с над 20 г. регистрирани на пазара на труда, се оказват неадекватни на нуждите му.
За първи път от новата история на Пловдив обаче процентът на безработните в Пловдив е дотолкова малък, че някои експерти го определят в рамките на статистическата грешка. От една страна това създаде комфорт, да се говори, че нещата са добри, но това не е така, защото работнодателите не успяват бързо и адекватно да наемат работници, които да се справят със задълженията.
Действително търсенето на безработни към пазара за наемане е нисък, но в същото време този пазар е в невъзможност да поеме работещи с такова качество на труда, които да имат съответните качества.
Социалната система не се адаптира във времето към новите условия и това е проблем, който би следвало да бъде обсъден. Като представител на синдикатите, ще настоявам за промяна на модела – промяна на статуквото на системите с отношение към трудовия пазар. Това е свързано и със социалните политики, защото реалността в бизнеса трябва да се погледне по начин, който да е на база на спецификата на съответните райони, както и на база на спецификата на бизнеса, който ще създаде условия хората извън страната да се върнат в България и да намерят тук работни места.
Интервюто – от звуковия файл:
Велинград е домакин на двудневен фестивал „Хоро при извора“, в който ще се включат над 700 танцьори от всички краища на България и състави от Босна и Херцеговина. Това е 11-то издание на фестивала, който по традиция ще започне с дефиле на танцовите групи от парк „Вельова баня” до площад „Н. Гяуров” в центъра на Велинград. Там ще е официалното..
Сложна остава обстановката в Средна гора, където вчера горяха четири пожара в района на Хисаря и близки села. Спешно набират доброволци за гасенето на пожара край Хисаря Две от огнищата вече са потушени, но другите две са се обединили в един пожар, който обхваща голяма площ между село Михилци и Хисаря. Това съобщи пред Радио..
Община Хисаря се нуждае спешно от доброволци, които да помагат на пожарникарите за гасенето на пожара в района на кв. Миромир. Частично бедствено положение в Хисаря и Калояново заради пожарите Тази сутрин е решителната фаза за гасенето на огнената стихия, затова е необходимо в гасенето да се включат колкото може повече хора. Това..
От пловдивския район „Тракия“ започва серия инициативи, посветени на зеления стил на живот, устойчиво потребление и културно обогатяване на жителите и гостите на Пловдив. Събитията ще се провеждат ежемесечно през юли, август и септември в различни райони на Пловдив. Всяко издание ще се фокусира върху конкретна тема от сферата на екологията и..
Днес и утре отново пътува атракционен влак по теснолинейката от гара Септември през Велинград до родопската гаричка Цветино. От БДЖ припомнят, че влакът се движи всяка събота и неделя през този месец и предлага незабравимо пътуване на любителите на ретро изживяванията. Композицията на влака включва два ретро вагона, един стандартен пътнически вагон и..