Новите шофьори да карат с придружител 6 месеца, ако седнат зад волана на мощна кола. Това предвижда изцяло новият Закон за движение по пътищата, публикуван за обществено обсъждане.
Правителството предлага и нов Закон за водачите на моторни превозни средства, който урежда правилата за придобиване на книжка за различните категории превозни средства. Предвижда се кандидат-шофьорите отново да минават обучение на полигон, а школите трябва да имат "учебна площадка", за да получат регистрация от властите.
В тези два нови проекта не виждаме нищо ново. Механично са прехвърлени старите закони с допълване на многобройни подзаконови актове и наредби, за да се покаже на обществото, че нещо е направено, коментира пред Радио Пловдив Йонко Иванов, който е председател на Съюза на преподавателите по Авто-мото подготовка.
Според него Законът за водачите отваря огромна вратата за корупция в т.нар. Раздел за психологически изследвания. Цяла глава е отделена как ще се правят психологически изследвания и възможността на всяко едно кьоше всеки психолог да отваря кабинет, а това означава корупция. Това е закон направен от неуки хора. Този закон е пълен с обяснителни бележки, които нямат място в него.
Иванов оспори и новите правила, по които кандидатите ще бъдат оценявани на изпита, както и вероятността новите изпитни тестове да бъдат съгласувани с МВР. По думите му, една осма от полицаите няма да издържат изпита, но въпросите ще се съгласуват с тях. Предлаганите промени той обобщи с думите: щеше да е смешно, ако не беше жалко.
Преподавателите по авто-мото подготовка твърдят, че и в момента кандидат - шофьорите се обучават на учебна площадка като всички елементи от нея се прилагат при изпита. На всички казахме, че няма полигон в нито една европейска държава. Никъде няма полигон и у нас, но са го записали ... .
Според Иванов грешка в проекта и изискването за придружител и мощност на колата при младите шофьори. Ами ако кандидатите нямат малка кола, но са обучавани на мощна. Ще чакат 6 месеца да мине срокът и да се качат на голямата кола ли?! Или ще вземат баба си, която не е карала, но има книжка и става за придружител?!
От Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка смятат, че авторите на проекта са некомуникативни и не приемат предложенията на експертите.
Най-вероятно бюджетът ще бъде гласуван, тъй като той винаги може да се актуализира. Това заяви в програма "Точно днес" на Радио Пловдив политологът доц. Иван Начев. Той посочи, че така от една страна ще се удовлетворят исканията на подкрепящите това правителство, а от друга във времето ще се потърси начин да се удовлетворят другите искания на..
Днес малкото македонско градче Кочани казва последно сбогом на децата и младежите, които загинаха при пожара в дискотеката „Пулс“ на 16 март. 59 младежи, повечето от тях на възраст между 14 и 25 години починаха при най-голямата трагедия в града. По-голямата част от починалите са родом от Кочани, а другите от Чешиново-Облешево, Щип, Пробищип и Скопие...
Служители от публичния и социалния сектор излизат на протест пред Народното събрание и настояват за 10% ръст на възнаграгражденията и достойни доходи. Това се случва в седмицата, в която депутатите обсъждат на второ четене законопроекта за държавния бюджет на България. Служители от обществения сектор, сред които и държавните медии – БНР, БНТ и..
Като зов за помощ определи психиатърът д-р Веселин Герев протестите на неговите колеги в страната. "Колегите работят в много неприятни условия. От една страна средата и пациентите са много рискови и това прави риска на работното място за целия обслужващ персонал много висок. В клиниките се приемат много агресивни пациенти заради техните психични..
Пловдив винаги е бил на първите три места от областите с най-много катастрофи и най-много жертви у нас – заяви в интервю за Радио Пловдив председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров . Според него за това има обусловени причини, като тази, че Пловдив е вторият град по жители в страната,..