Всяко повишаване на сигурността има своя цена и трябва да бъде платена. Превенцията изисква инвестиции. Когато имаше Държавна агенция гражданска защита, 10% от парите за възстановяване при бедствия и аварии отиваха за превенция. Те се реализираха чрез проекти в БАН и университетите. Това решително подобри управлнието на риска. Една добра практика, която трябва да бъде приложена във всички сектори, където се оперира критична инфраструктура. Това е препоръката на НАТО, решението на ръводителите на страните от НАТО за понишаване устойчивостта на такъв тип критични системи.
За съжаление много неща у нас остават на книга, с пожелателна форма. Има стратегия за сигурност, където ясно е казано, че трябва да има научна програма в сферата на сигурността и отбраната. Трябва да бъдат изследвани всички рискове, да бъдат оценени, да бъдат планирани варианти за смекчаване на тези рискове, както и за управление на последиците. Всичко тава трябва да бъде финансирано и тренирано.
Продължават сериозните инциденти. Сега ще бъде създадена Агенция за безопасност по пътищата. Има и други методи, те включват преди всичко инвестиции в превенция, анализ, изследвания и ангажиране на научния потенцииал за предотвратяване на тези събития. Това е въпрос на зрялост в една държава. Ние можем много да научим от съюзниците си в НАТО. Във всички развити страни има създаден такъв механизъм за анализ и управление на риска, за привличане на научната общност. Това не е въпрос, който може да бъде решен от функционалната администрация. Този урок трябва да бъде научен в България, да използваме тези модерни методи за намаляване на риска.
В момента НАТО създава каталог на всички железопътни трасета, които да бъдат оценени по изискванията за превозване на необходимата техника. Тези каталози ще наложат сериозни промени и инвестиции в България.
Инетервюто на Галя Митева с Велизар Шаламанов е в звуковия файл.
Предизвикателство ли е за автоинструкторите обучението за шофьорска книжка? Предимство или недостатък е дигитализацията при шофьорските курсове? Председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев коментира, че отпорът от въвеждането на дигитализация при шофьорските курсове ще направи невъзможно спестяван..
"Това е една стара идея, която ние ще изслушаме внимателно, но на този етап по-скоро няма да подкрепим", каза Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики след дискусия в парламента за безопасността по пътищата. По време на дискусията транспортният министър Гроздан Караджов предложи "да има единен контролен орган към..
Напрежението в аптечната мрежа се усили през последната седмица. Но ние влязохме в хипотезата, че се срещаме с повече случаи на грип още по Коледните празници. Хората, които са болни, трябва да направят тест, за да бъдат полезни на себе си, за нас и за своите лекари. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Дима Стайкова, председател на..
Две предложения за предстоящата на 30 януари сесия на ОбС, които бяха отхвърлени на правна комисия към местния парламент, получиха одобрение на Председателски съвет и влизат за гласуване. Едното е за одобряване на текстове на допълнителни споразумения с превозвачите от масовия градски транспорт, за индексация на субсидиите им, а..
В Белащица от Коледа или няма вода, или има с толкова ниско налягане, че е невъзможно тя да се ползва за къпане или за пране. Това сподели слушателка, която е възмутена от ситуацията и от липсата на информация каква е причината и кога ще се отстрани. Сигналът потвърди, макар и частично, кметът Трендафил Бакалов, който почти ежедневно пита ВиК..