„Аз вярвам, че всеки писател има някакъв архипелаг от острови, към които се завръща непрекъснато, населва ги и си тръгва от тях, а после се връща. Темата за Одисей, за човека, който тръгва и се връща; когато се връщаш, това завинаги ли е - това ме вълнува от години“. Това каза пред БНР Александър Секулов, авторът на драматургичния текст на „Одисей“. Спектакълът е крайъгълният камък в театралната програма на Пловдив като Европейска столица на културата.
„Одисей” е мащабна постановка по поемата на Омир на Драматичен театър „Н. О. Масалитинов" - Пловдив. Авторската музика е на композитора Петя Диманова и на гръцкия музикант Янис Пантазис. Специално за постановката са измайсторени близо 100 костюма. Янис е направил и инструментите, на които се свири - флейти, двоянки и една лира. Хореографията е дело на Диан Георгиев, който е работил по Саломе във Военния театър, а има и малка роля в „Одисей“. В проекта участват 250 души.
В „Хоризонт до обед – 100-лица култура Пловдив“ писателят и драматург Александър Секулов каза още:
„Имам остро чувство на принадлежност към света на Егея, разбирам светлината, островите. Майка ми е гъркиня, но едва преди 10-15 години започнах толкова сетивно да усещам Егея и самото море. Морето те възстановява в твоята цялост, сигурно е вик на кръвта“.
Директорът на театъра в Пловдив Кръстьо Кръстев отбеляза:
„Пловдив заслужаваше такъв вид и мащаб представление. Много съм удовлетворен от това, което направихме. Показа, че в Пловдив съществува огромен потенциал, ние сме част от него“.
„Имаме едно пълнокръвно представление. Изкуството на театъра е важно и се опитваме да сме част от това изкуство. С този проект подхождаме към театралната постановка, както би трябвало да се постъпи – със създаването на цялостен продукт, факт“, допълни Валери Кьорлински, мениджър програми и проекти на театъра.
Композиторът Янис Пантазис каза за „Хоризонт до обед“:
„Аз съм музикант, създател на музикални инструменти, изследовател на гръцката митология. Трябваше да дойда в града ви, за да разбера собствената си култура“.
Тео Абазис, съучастник в мисия „Одисей“, зам.-художествен директор на Гръцкия национален театър:
„Одисей“ съдържа много възможности за прочит. Избрали сте да направите Одисей, защото този сюжет е важен днес за света, който минава през трудни моменти“.
Гина Кафеджиян, зам.-директор на програма „Пловдив 2019“, подчерта, че „Одисей“ ще се играе на сцената на театър в Пловдив и след 2019 година.
В това августовско утро "Срещите" питат: Какво е ШАМБАЛА и защо пътешественици, изследователи, езотерици не са я открили... И вярно ли е, че Шамбала е за земята, но не е на земята... и че енергията на Шамбала е диструктивна за всички онези сърца и умове, които носят омраза? Гост на СРЕЩИТЕ - издателят Валентин Марков. Слушайте...
Едно от най-престижните събития в областта на балетното изкуство в България през този сезон Международният фестивал "Балет без граници" стартира днес на сцената на Античния театър. Той ще се проведе в рамките на три поредни вечери. Магията на музиката, професионализмът на участниците, впечатляващата сценография и изяществото на балетните..
В град Хамар, наричан северната "Венеция" на Норвегия, се случи нещо изключително: младият пловдивски диригент Илиян Тиганев създаде хор от млади диригенти от цял свят и с тях изпълни българска фолклорна песен, която буквално запали сърцата на всички присъстващи. Илиян Тиганев, който е диригент на Пловдивския хор "Ангел Букорещлиев", е в Хамар за..
Село Гела от днес до неделя за 21-ви път е домакин на Гайдарското надсвирване - най-големият гайдарски празник в Родопите. Богатата фолклорна програма на две сцени, прочутото гайдарско надсвирване, състезания, безплатни уроци по свирене на гайда, демонстрации, занаяти, традиции и родови срещи са само малка част от тридневния празник, който ще събере..
Сувенири, грузинска ракия, пластики и шапки от фолклорни носии бяха част от подаръците, които участниците в Международния фолклорен фестивал в Пловдив подариха на зам.-кметът Пламен Панов. Това се случи на традиционната среща между Панов и артистите от всички трупи часове преди кулминацията, която е спектакълът на грузинския държавен ансамбъл..