Секторът е доста чувствителен на промени. Другият голям проблем са интересите, които не желаят, и не позволяват да се правят сериозни промени. Така системата не може да заработи по-добре, и да се отрази на качеството на здравните услуги. Следва да се говори за политическа воля и ефективни реформи. От сегашното и предишни управления се стига до заключението, че такава воля липса, и то не само в този сектор.
Единственото, което се вижда са лесни козметични решения, които могат да освободят малко напрежение в сектора и да го закърпят. Те обаче, не водят до качествена промяна в начина на работа.
Идеята преоритетно да се сключват договори на Здравната каса с общински и държавни болници, няма кака да е работеща. Това очевидно е нарушаване на Европейското законодателство. Идеята е по-скоро да се накажат частните болници, което е наказание за пациента. Има търсене на по-качествени, по-надеждни услуги, по-добро отношение към самите пациенти, което куца на много места. След като се създадоха тези болници, пациентите започнаха да се възползват, а държавата казва: Ние вече няма да сключваме договори с вас, а пациентите ще се лекуват в общински и държавни болници, откъдето те бягат. Няма логика да се делят болниците на база собственост. Трябва да се гледа степента на качествено лечение, на достъпна цена, и интереса на пациентите за лечение в една, или друга болница.
Здравната карта на практика ще огравичи създаването на нови частни болници. Тя отново наказва пациентите, понеже има търсене на такива услуги. Здравната карта ще каже, че не може. Правителството не е готово за такава реформа. То продължава да дотира общинските и държавни болници, които не се справят добре. Вместо да се преструктурират и да работят по-добре, се опитват да ги поддържат на изкуствено дишане. Сега идеята на управляващите да се върнем във времето, когато пациентът беше като крепостен селянин, който нямаше избор къде да се лекува. Той обаче има свобода, право на избор по силата на Конституцията и законите, които уреждат тези взаимоотношения. Трябва да се изгради една по-дългосрочна визия за системата. Това, което политиците виждат за добро , и да се започнат действия в тази посока.
Интервюто на Емилв Костов с анализатора Калоян Стайков е в звуковия файл.
Трудно МВР може да се опази от политиката, защото начинът, по който е конструирано ведомството изисква директен политически контрол от министъра за много неща, вкл. и възможността министърът да прави смени до ниски нива и да се намесва в оперативната работа. Необходима е реформа, за да се намали влиянието на министъра и да се увеличи влиянието..
Над 7000 българи и над 70 неправителствени организации се обявиха против измененията на Закона за предучилищното и училищното образование, с които се забранява обсъждането на ЛГБТ теми в училище. Междувременно комисарят на Съвета на Европа по правата на човека Майкъл О‘Флеърти призова президента Румен Радев да наложи вето на измененията. Много се..
Има няколко предположения кои хора ще влязат в новото служебно правителство, няколко имена, които могат да се смятат за относително потвърдени. Докато не видим окончателния списък, предложен от Горица Кожарева, можем само да гадаем, коментира в предаването "Точно днес" политологът проф. Александър Маринов . По думите му, по-важно е как новото..
429 са свободните места след 4-то класиране в училищата след 7 клас, в Пловдив и областта. Няма закрити паралелки, остават общо 221, съобщи началникът на Регионалното управление на образованието Иванка Киркова. Тя допълни, че на сайта им са публикувани всички училища и свободни места, за които се очакват ученици. „Никога не съм имала..
„Българският туризъм все още не е засегнат силно от климатични промени, за разлика от екваториалния свят. Въпреки това настоящото лято ни предложи мощни горещини, които, слава Богу, не засегнаха туристическия сезон. Дефицитът на България е свързан с това, че ние все още нямаме достатъчно обекти и дестинации, които да са сезонни“. Това заяви..