"Бизнесът за Пловдив" подкрепи българските транспортни фирми, които се борят срещу пакета „Мобилност“.
Обезпокоени сме от факта, че с лекота и съвсем открито в Европарламента се налагат лобистки закони, които предоставят предимство на едни участници на европейския пазар за сметка на други, пише в декларация на организацията.
В нея се подчертава, че Мобилен пакет I е опасен знак за всички предприемачи, тъй като политическите решения изместват правните принципи и налагат със сила нелоялната конкуренция в бизнеса.
Предприемачите предупреждават, че ако промените в транспортния сектор бъдат приети, ще последва въвеждане на подобни административни пречки и в другите икономически сектори.
Повишаването на цените, продиктувано от наложените със сила административни тежести прави неконкурентоспособни не само българските транспортни фирми, а и всички български производители и търговци, които оперират на европейския пазар, тъй като техните продукти ще се оскъпят и няма да могат да поддържат конкурентни цени, смята „Бизнесът за Пловдив“.
Отбелязва се също, че поправките се гласуват преди Брекзит и европейските избори, което ще засили още повече националистическите настроения особено в страните от Централна и Източна Европа, където тези мерки ще окажат най-пагубно действие за местните работодатели.
Разбираемо е, че бизнесът иска да работи в една ясно предвидима правна рамка. В случая обаче, в разрез дори с правила на самия Европейски парламент, се внасят промени в правната рамка, които се отразяват различно на държавите-членки, коментира пред Радио Пловдив правният съветник на организацията Мадлен Кавръкова.
По думите ѝ обичайната практика е законодателите да тестват определени именно от силно чувствителни сектори като транспорта. След това обаче подобни промени могат да бъдат наложени и на други сектори, предупреди тя.
Разговора на Елена Крушкова с Мадлен Кавръкова можете да чуете в звуковия файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..