До две години в България може да си изграждат дори два автомобилни завода, прогнозира пред Радио Пловдив икономистът Румен Гълъбинов.
Разговор в програма "Точно днес" за това как от германския концерн "Фолксваген" започват преговори за "потенциални места" за нов завод.
Коментираме и заявеното от президента Румен Радев, че България е на път да привлече стратегически инвеститор от Германия. Това някои определиха като политическо говорене, което е непродуктивно.
Румен Гълъбинов каза: Още преди един месец в турските медии излезе информация, че на финалната права са България и Турция, и тогава става ясно, че решението няма да се вземе през месец май, а по-скоро през есента, тъй като има множество фактори, които трябва да се прегледат. Това е важен инвестиционен проект за близо 1 млрд. евро и решението е стратегическо за мултинационалната компания. Аз мисля, че до началото на ноември може да очакваме решение, като България има своите предимства, защото през последните години правим много резервни части за автомобилната индустрия на Западна Европа.
Също така е важно да се отчете, че Турция над 30 години прави 10 модела на автомобили от различни марки, и там опитът е значително по-голям. Тук едва 10% от производството например може да се насочи към страната, докато там пазарът е доста по-голям.
Спирането на този етап от страна на немската компания е най-вече заради политическите процеси, които текат както в Европа - предтоят избори за парламент, а също и в Турция, където ще има повторен вот за кмет на Истанбул.
Тактично е да не е точно сега моментът, подчерта още Гълъбинов. По повод на изказването на Румен Радев той смята: Не вреди подобно изказване, а спомага за добрите отношения между Германия и България, и също така помага в съревнованието, което ни предстои. Явно е, че се ангажира ръководството на държавата на най - високо ниво, защото автомобилният сектор е приоритет.
В България в следващите две, три години у нас може да имаме не един, а два автомобилни завода, каза още Румен Гълъбинов. Той визира евентуални инвестиции от Азия, които може да се пренасочат от Китай, Индия, Южна Корея или Япония.
Той не се ангажира с мнение дали Кремиковци или Тракия икономическа зона са по-подходящото место за нов завод за автомобили в България.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..