С правителствено постановление се създава Национален координационен център за безопасно движение по пътищата като част от мерките за ограничаване на катастрофите до 2020 г.
В структурата на Центъра влизат служители на „Национална полиция“, „Пожарна безопасност и защита на населението“, Агенция „Пътна инфраструктура“, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“.
Центърът ще осигурява оперативна координация и взаимодействие между компетентните държавни структури при прилагането на мерки за превенция, временна организация на движение, координация при усложнени пътни и метеорологични условия, затруднения или блокиране на движението, пътнотранспортни произшествия и аварии на територията на страната.
Центърът ще работи непрекъснато - при режим 24/7. Целта е в реално време служителите да получават сигнали и информация от всички компетентни институции и след оперативна обработка на данните да се предприемат общи действия за реакция.
Центърът не е отделно юридическо лице и ще бъде разположен в сграда на Министерството на вътрешните работи. За неговото обезпечаване няма да бъдат разходвани допълнителни бюджетни средства, няма да бъдат разкривани и допълнителни щатни бройки.
Председателят на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи Владимир Тодоров смята, че новата структура е необходима, защото ще скъси времето за реакция при катастрофи или тежки метеорологични условия.Това ще подобри реакцията след катастрофи и може би ще спаси няколко човешки живота, защото много пъти линейките закъсняват. Опитът и в другите държави показва, че трябва да има такова взаимодействие. Нужно е свързването на видеонаблюдението между отделните градове, за да може при критична ситуация тези служби да ползват тази видео връзка и да реагират по- бързо.
Според адвокат Тодоров липсата на държавна воля да налага високи глоби на нарушителите на пътя, ниската събираемост на санкциите, както и безотговорното шофиране са причините за големия брой ПТП-та, жертви и ранени на пътя.
Един германец не е по- съвестен от нас, но знае, че глобата му ще бъде взета.
Как градският транспорт на Пловдив да стане привликателен и модерен, а въздухът в града ни чист, коментира в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив общинската съветничка от „Браво, Пловдив“ Яна Димитрова. Според нея Пловдив е най-гъсто населената община в България и няма как с магическата пръчка трафикът да бъде намален драстично. Факт е, че..
Само чрез взаимодействие между различните институции – община, пожарна и полиция – и гражданите може да бъде преборен проблемът с мръсния въздух в града. Това заяви проф. Стефан Шилев – еколог, бивш директор на РИОСВ, депутат, а сега общински съветник от ГЕРБ – Пловдив. Поводът за разговора беше изминалата седмица, когато..
"Смятаме, че БАБХ е действала изключително прибързано с обявяване на огнище на чума по дребните преживни животни в района на Велинград". Това каза по Радио Пловдив Борислав Петков, депутат от партия МЕЧ и председател на временната комисия в парламента по случаите на чума и шарка по животни в страната. Днес комисията излезе с препоръки към..
Дупка в държавния бюджет със сигурност ще има, а размерът ѝ зависи от политическата воля за провеждане на нова фискална политика. Това заяви в интервю за Радио Пловдив финансистът Никола Янков, ръководител на икономическия екип на „Синя България“. Според него последните изявления на управляващите са разочароващи и опасни. Те декларират, че няма..
Заявката, която дава кабинетът „Желязков“ в първите си дни, е за стабилно управление. Това заяви политологът доц. Иван Начев. Той допълни, че единствената политика, по която е възможно БСП и ГЕРБ да имат различия е социалната, тъй като столетницата трябва да защитава леви политики. Въпреки това доц. Начев смята, че тези различия са..