Общината да участва с логистика в концесията на летище "Пловдив"

Не смятам, че има нещо, което да различава съществено 2017 г, когато се подаваха документите за концесионната процедура, от сега. Нищо драматично не се е случило, имаме инфраструктура с малко по-крещяща нужда от подобрение, но това не променя инвестиционния план. Единствената разлика е в спешността. Всичко, което тогава трябваше да се промени, трябва да се промени и сега, заяви Васил Лясков - експерт от компанията ПИМК, която бе част от консорциума „Летище Пловдив“, участвала в предишната  концесионна процедура за летището.

Неуспешната процедура, която мина, беше ясна,подредена, имаше и концепция. В нея имаше изискване както за пътнически превоз, така и за карго-терминал.

Държавата трябваше да даде посока, така че да се създадат икономически условия и добра комуникативност между държавата и т.н. концесионер, защото понякога тя не е е лесна.  Бизнесът обича нещата да стават бързо. Когато някой иска да прогресира и се появи идея, той иска да я развие. Необходимо е да има добри канали за комуникация, ясни и валидни през целия период.

По думите на Лясков, когато се въведат правила, те трябва да се следват. 

Това е за доброто на всички, трябва да се постигне нещо смислено, което е добро за региона и за страната. Да, имаше промяна в правилата, това създаде неприятни усещания и несигурност. Това не може да се оспори.

Лясков отказа да отговори на въпрос дали ПИМК  биха кандидатствали отново в конкурсната процедура.

 По отношение на карго тук има определен потенциал. Нашият бизнес е товарният транспорт, затова ние имаме интерес летището да се развие, то би помогнало на икономиката на региона. Но дали бихме били концесионери, засега не мога да отговоря на този въпрос.

Българската икономика не е толкова голяма, че да създаде голям потенциал за изграждане на карго терминал. По-скоро се има предвид изграждане на сериозна логистика, която да бъде хъб за  товари, които да идват основно от Азия и има немалко възможности в тази посока.

В Сърбия например съседите ни се справиха изключително бързо, ефективно и прозрачно с обявената концесионна процедура. 

Трябва да бъдат заложени обозрими срокове – например, шестмесечни за процедурите.

 Не мога да кажа, че общината би могла обаче  да ръководи едно летище, както се чуваше преди години. Туристите наистина носят оборот и това е от полза за общината и тя би могла да помогне административно, но не и да ръководи.

Доброто сътрудничество с Общината винаги е от полза,  но трябва да има групово сътрудничество.

Интервюто - от звуковия файл:
Още от категорията

8-те лева на глас обслужват само големите партии

„ Гласуването за партийните субсидии в парламента беше абсолютно незаконно. В правилника пише, че прегласуване се прави само веднъж и резултатът ще взема за валиден “ – изтъкна в интервю за Радио Пловдив депутатът от ДПС Хамид Хамид, който е и член на правната парламентарна комисия. „ Тази договореност за 8-те лева на глас беше направена..

публикувано на 06.12.19 в 16:35

Сградата е клиент, всеки в нея дължи разходи и за общите части

Това не е финално решение. Всъщност, Европейският съд потвърждава, че практиката, която съществува към момента, е правилна и не противоречи на европейските директиви.  Това заяви пред Радио Пловдив говорителят на EVN Топлофикация Петър Костадинов . Коментарът му е по повод решението на  Европейския съд в Люксембург, че в секи собственик..

обновено на 06.12.19 в 16:22

Ловуват ли бракониери в двореца "Кричим"?

В парка на двореца "Кричим" се извършва незаконен нощен лов на бременни сърни и елени, след което те се разфасоват и продават. Това съобщи кметът на община Стамболийски Георги Мараджиев по сигнали, получени тази сутрин от жители на село Куртово Конаре.  Сигналите бяха не само за нощен отстрел, а и за продажба на бременни сърни  на цени от 428..

публикувано на 06.12.19 в 16:16

Община "Родопи" спешно прави поръчки за гориво и храна в ДГ

Новият мандат в управлението на община "Родопи" започва работа със спешно обяви на обществени поръчки за храна  и отопление в детските градини и за зимно поддържане на пътищата, каза кметът Павел Михайлов . Той обяви, че заради  риска от това децата да останат на студено или да се стигне до затваряне на детски заведения е създаден кризисен щаб,..

обновено на 06.12.19 в 14:23

В Първенец не искат кариера за добив на пясък и чакъл

На общоселско събрание хората от Първенец решиха да се противопоставят на изграждането на кариера за добив на пясък и чакъл край селото.  Разрешение за проучване на обекта е дадено на фирмата  "Толи" ЕООД от 2011 година. Тогава то е публикувано само в Държавен вестник и поради неинформираност хората не са успели в 14 дневния срок да изразят..

обновено на 06.12.19 в 13:03