Не смятам, че има нещо, което да различава съществено 2017 г, когато се подаваха документите за концесионната процедура, от сега. Нищо драматично не се е случило, имаме инфраструктура с малко по-крещяща нужда от подобрение, но това не променя инвестиционния план. Единствената разлика е в спешността. Всичко, което тогава трябваше да се промени, трябва да се промени и сега, заяви Васил Лясков - експерт от компанията ПИМК, която бе част от консорциума „Летище Пловдив“, участвала в предишната концесионна процедура за летището.
Неуспешната процедура, която мина, беше ясна,подредена, имаше и концепция. В нея имаше изискване както за пътнически превоз, така и за карго-терминал.
Държавата трябваше да даде посока, така че да се създадат икономически условия и добра комуникативност между държавата и т.н. концесионер, защото понякога тя не е е лесна. Бизнесът обича нещата да стават бързо. Когато някой иска да прогресира и се появи идея, той иска да я развие. Необходимо е да има добри канали за комуникация, ясни и валидни през целия период.
По думите на Лясков, когато се въведат правила, те трябва да се следват.
Това е за доброто на всички, трябва да се постигне нещо смислено, което е добро за региона и за страната. Да, имаше промяна в правилата, това създаде неприятни усещания и несигурност. Това не може да се оспори.
Лясков отказа да отговори на въпрос дали ПИМК биха кандидатствали отново в конкурсната процедура.
По отношение на карго тук има определен потенциал. Нашият бизнес е товарният транспорт, затова ние имаме интерес летището да се развие, то би помогнало на икономиката на региона. Но дали бихме били концесионери, засега не мога да отговоря на този въпрос.
Българската икономика не е толкова голяма, че да създаде голям потенциал за изграждане на карго терминал. По-скоро се има предвид изграждане на сериозна логистика, която да бъде хъб за товари, които да идват основно от Азия и има немалко възможности в тази посока.
В Сърбия например съседите ни се справиха изключително бързо, ефективно и прозрачно с обявената концесионна процедура.
Трябва да бъдат заложени обозрими срокове – например, шестмесечни за процедурите.
Не мога да кажа, че общината би могла обаче да ръководи едно летище, както се чуваше преди години. Туристите наистина носят оборот и това е от полза за общината и тя би могла да помогне административно, но не и да ръководи.
Доброто сътрудничество с Общината винаги е от полза, но трябва да има групово сътрудничество.
Интервюто - от звуковия файл:Над 50 бални рокли и костюми са събрани в Асеновград в рамките на благотворителна инициатива в подкрепа на абитуриенти, които нямат възможност да си купят скъп тоалет за бала. Кампанията е организирана по идея на асеновградчанката Айтен Мехмедкьова и Народно читалище „Родолюбие“. Официалните дрехи се събират в читалището, а от утре - 5 април, те..
Място за неутралитет във войната Русия – Украйна няма. Нещата са ясни – или с Русия, или с Европа. У нас някои си въобразяват, че могат да направят специални отношения с Тръмп и да вкарат своята проруска позиция под крилото на новия тръмпизъм. Това е много наивно, защото Тръмп нищо не може да предложи. Той е в режим на нов цикъл на изолация...
В програма "Точно днес" на Радио Пловдив историкът доц. д-р Тодор Радев от Пловдивския университет припомня факти, история и подвиг - за Освобождението ни. Спират ли гласовете да сменим датата 3 март и да си изберем друга за Национален празник? Доц. Радев счита, че винаги трябва да се връщаме в нашата памет към великите дела на нашите предци...
От Ница до Пловдив, за обучението на българчетата зад граница – включване на Соня Щилова , която посвети десетилетие на българското неделно училище в Ница, Франция и учениците й, които проговарят и пишат на български език. Българското училище в Ница се казва "Родна реч" , то е създадено преди близо 10 години и обучава десетки малки ученици,..
Паметникът на освободителите на Бунраджика е открит през 1881 година. Проектът е дело на архитект Вокар. Днес до него ще се изкачат с шествие на свободата стотици пловдивчани, които почитат паметта на загиналите за свободата на България. „Строителството на паметника на освободителите започва през 1880 година и е открит през 1881 година...