Кристиян Бухман за концерта на Виенския камерен оркестър в Пловдив – благотворително събитие на КЦМ

| обновено на 04.12.19 в 11:34


И тази година КЦМ 2000 Груп зарадва пловдивчани и гостите на града със събитие, зареждащо с празнично настроение - концерта „Нощ във Виена“ на Виенския камерен оркестър с диригент и солист световноизвестният цигулар проф. Марио Хосен. В Драматичен театър Пловдив, където магията на виенската нощ оживя с произведения на Джузепе Верди, Йохан Щраус, Йохан Щраус-син, Пабло де Сарасате, Йозеф Щраус и Йоханес Брамс, разговарям с Кристиан Бухман, мениджър на Виенския камерен оркестър през последните 25 години.

- Господин Бухман, идвате с Виенския камерен оркестър в Пловдив в края на една ключова година за града, в която той е културна столица на Европа. Какво е чувството да представите своята програма пред публиката му дни преди коледните празници?

Първото нещо, което ми идва наум, е че това е един много очарователен театър. Имали сме изпълнения в Румъния, България, съвсем наскоро в Истанбул, в Япония и в Китай. Но обичаме България, защото хората тук са малко по-различни. Те са някак си по-приемащи, топли и по-привързани към нас.

- Колко пъти сте били в Пловдив с Виенския камерен оркестър?

В Пловдив сме за първи път. Били сме в София, разбира се, и с Марио Хосен, с когото сме тук сега като музикален директор и цигулар.

- Знаете ли, че той има български корени?

Разбира се, наясно съм с това. Една от концерт-майсторите ни - за жалост не е с нас - също е българка.

- Марина Димитрова?

Абсолютно правилно, да.

- Познавате ли други български музиканти и композитори?

Като ме питате така изненадващо, е трудно да се сетя за конкретно име. Сигурен съм, че има много, но не мога да назова никого в момента, съжалявам.

- Мислили ли сте да включите в репертоара си произведения на български композитори?

Честно казано не, защото сме концентрирани върху виенска музика, виенска класическа музика плюс репертоара на всеки камерен оркестър, който трябва да покрием. Но български произведения - за момента не, но може би трябва да променим това.

- Виенският камерен орекстър е основан веднага след Втората световна война, през 1946 година. Днес, когато Европа се стреми  да живее обединена и без граници, какви са предизвикателствата пред съвременните творци?

Обикновено има определен вид политически предизвикателства, но не става дума за злободневна политика, а за политическа роля, която понякога поемаме като предизвикателство да решим къде да отидем или къде да не отидем. Но общо казано, строим мостове и културата е нещо, което работи добре със злободневния политически дневен ред, но не винаги за да го подкрепя, а понякога, за да му се противопостави и да покаже, че културата не е политика. Това би било предизвикателство. Разбира се, да свирим възможно най-добре също е предизвикателство, в което - надявам се - успяваме. Вероятно, Виена е музикалната столица на света, защото е врящо гърне с една уникална рецепта. Имаме хора от запад, имаме хора и от изток. Тези от запад мислят, че са в изтока, а тези от изтока мислят, че са в запада. А Виена винаги е била баланс или пресечна точка на много големи културни и политически проекти и задачи, които трябва да се изпълнят. И още нещо - Виенският камерен оркестър, като огледало на Виена, е перфектен образ на града. При нас музикантите не са само австрийски или само виенски, а такива от целия свят. Те чисто музикално са отгледани във Виена и носят бранда на виенското музикално образование. Ние подкрепяме всичко това и го представяме на света.

- Вашето послание към пловдивската публика?

Нашето послание е, че носим най-доброто, което можем. КЦМ е компанията, която „изкопава“ най-доброто от културната среда. Надявам се, то е и най-доброто за вас. А ние сме „изкопали“ най-доброто от нашия репертоар, което да представим. То най-лесно ще ви доближи до Виена такава, каквато е. Така че ние представяме най-доброто, музиката властва и публиката се забавлява. Това е нашата роля, просто да изпълняваме музика. И това е нашето послание.

Благодаря ви. Кристиан Бухман за вълшебния концерт „Нощ във Виена“ на Виенския камерен оркестър, с който КЦМ 2000 Груп зарадва пловдивчани в навечерието на Коледните празници.

Цялото  интервю  можете да чуете в звуковия файл.

Още от категорията

КЦМ подкрепя добротворството

Реализираните тази година общественозначими каузи по проект „КЦМ Благодетел“ са част от целогодишната програма за корпоративна социална отговорност на компанията, разказва в Международния ден на доброволеца Мариана Гуркопашова, главен директор „Управление на човешкия капитал“. „Политиката ни за корпоративна социална отговорност е част..

публикувано на 05.12.19 в 10:46

Markovo Villas Park предлага луксозни къщи на 5 км. от Пловдив

Първитe къщи от мащабния проект Markovo Villas Park вече са изградени и посрещат своите собственици. Съвременният комплекс с модерна визия е разположен само на минути от Пловдив, в полите на Родопите. Той разполага със собствена инфраструктура, водоснабдителна и канализационна мрежа, електрозахранване и видеонаблюдение. В комплекса от затворен..

обновено на 04.12.19 в 11:33

ЕСЕМЕЙ EЛЕКТРОНИКС дава живот на електрониката!

Есемей Електроникс ООД има за основна дейност сглобяване (асемблиране) на електронни изделия. В модерно изградената си производствена база асемблира основно касови апарати, фискални принтери, електромери, а в последната година и силови захранвания и преобразувателни устройства. Работи с многобройни клиенти от България и от цял свят –..

обновено на 04.12.19 в 11:32

Можеш да рекламираш тук!

  Рекламен формат*    Позиция Продължителност Цена**   Banner 728 x 90 горе център   Всички страници 1месец   250,00 лв.    Banner 300 x 250 горе дясно   Всички страници 1месец..

обновено на 04.12.19 в 11:31

„Тримонтиада 2019“ представя триото Йелка Вебер, Мартин Льор и проф. Корделия Хьофер

В последната вечер на „Тримонтиада 2019“ пловдивската аудитория ще се срещне с триото Берлин - Залцбург.   Йелка Вебер е блестяща флейтистка. След като участва и печели международни музикални конкурси, свири в оркестровите академии на Баварския Радио оркестър и Берлинската филхармония, през 1997г. е поканена за солист на филхармонията...

обновено на 04.12.19 в 11:31