Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

ОбС одобри годишната програма за развитие на туризма

| обновено на 30.01.20 в 12:26

Малко над 195 хиляди лева ще отдели Община Пловдив за реклама на местния туристически продукт. Сумата е заложена в бюджета на Годишната програма за развитие на туризма през 2020 година, който възлиза общо на 531 хиляди 437 лева. Програмата заедно с отчета за дейността през миналата година бяха приети на сесия на Общинския съвет с 26 гласа „за“.

20 хиляди лева ще бъдат отделени за реклама в родни и чужди печатни издания, а за имиджа на Пловдив в социалните мрежи, мобилните приложения и електронни медии, се отделят 33 хиляди лева. За печатни материали се отделят 142 000 лева. Организацията на туристически събития в Пловдив ще струва 132 000 лв. Сред тях са утвърдените фестивали Дефиле на младото вино, Вино и гурме, Уикенд в Пловдив, двете издания на Панаира на занаятите и на Вкусът на Пловдив.

В зала Николай Радев от БСП и Слави Георгиев от НФСБ разкритикуваха дейностите по привличане на туристи в Пловдив.

Данните обаче показват, че има ръст на нощувките с 2% през миналата година, когато те са били 509 272. Сред целите, заложени в Годишната програма са увеличаване на броя на туристите, които идват в Пловдив, а също и повишаване на посещенията в музеите и  галериите.

В Пловдив има сериозен ръст на туристите, които са посетили културните институции в града, което също носи приходи, подчерта Йордан Илиев, общински съветник от ГЕРБ и бивш шеф на „Старинен Пловдив“.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Търсят се още 6,8 млн. лева за електронния билет в Пловдив

Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва да..

обновено на 30.01.25 в 16:32

Роботът Пепър влиза в клас следващата година

Роботът Пепър ще пристигне в Основно училище „Кочо Честеменски“ в Пловдив в началото на следващата година и ще вземе участие в образователния процес. В момента хуманоидът се изработва в Китай със зададени от учителите параметри. Това стана ясно на представянето на Иновативния проект на стойност 363 хил. лева, който ще се реализира в..

публикувано на 30.01.25 в 16:11

Грипна ваканция и за учениците в Сопот

Кметът на Сопот Станислав Стоенчев издаде заповед, с която обявява 6 и 7 февруари за неучебни дни за училищата в общината. Така междусрочната ваканция на децата се удължава с още два дни грипна ваканция. Заедно с уикенда учениците ще почиват общо пет дни. Припомняме, че Областния кризисен щаб в Пловдив обяви грипна епидемия, а учениците от..

публикувано на 30.01.25 в 15:50

Общинско предприятие ще управлява несъществуващия зоопарк в Пловдив

След два часа и половина бурни дебати общинските съветници решиха, че от 1 февруари ще заработи новото Общинско предприятие „Зоологическа градина“. Решението бе взето с 25 глса за и 2 въздържал се. Против беше групата на ПП-ДБ. Още в началото на сесията Добромира Костова от ПП-ДБ предложи точката да отпадне от дневния редн, но така и не срещна..

публикувано на 30.01.25 в 13:53

Увеличиха с 15% субсидията за градския транспорт на Пловдив заради инфлацията

Заради инфлацията вдигат парите на пловдивския градски транспорт с 15%. Това решиха общинските съветници с 34 гласа "за", 2 "против" и 8 "въздържал се".  Индексацията е за миналата година. Тези 15% са върху цените, определени за 1 км. пробег.  По време на разискванията от ПП-ДБ обясниха, че на комисии така и не са разбрали защо е необходимо..

публикувано на 30.01.25 в 13:37