В предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив той съобщи, че обсъденият в Общинската комисия по безопасност на движението вчера обхват на зоната изглежда голям, но тепърва ще се подложи на обществено обсъждане и едва след него зелената зона ще се гласува от местния парламент.
Първата стъпка за улесняване на трафика и паркирането е вече въведеното еднопосочно движение, обясни Чонов. По думите му, то дава положителни резултати.
Зелените зони са следващата стъпка. В тях „срещу символични суми за живущите ще осигурим паркирането им“, каза заместник кметът и посочи, че ще се представи за обсъждане годишна цена от 60 лева.
„Хората мисля, че ще бъдат доволни. 60 лв. на година, което е 5 лева на месец мисля, че е съвсем разумно, за да имаш осигурено паркомясто“, коментира той, подчертавайки, че така е в целия свят и няма как в Пловдив това плащане да се избегне.
Идеята е още Синята зона да остане 2 лева в супер центъра на час, а в Зелената за същия период да се спира срещу левче.
Това е, за „да имаме по-добър въздух и среда за живеене“, мотивира се Чонов.
Зелената зона в пълния си обем трябва да се въведе до три, четири години.
От нея обаче ще са изключени междублоквите пространства. Те са в приоритетите на районните кметове, които заедно с гражданите ще решават дали да създават в тях паркоместа или не.
По въпроса с винетките до близките на Пловдив населени места, докъдето се планира да се разшири транспортната схема на градските линии, Тодор Чонов очаква държавата да реши на централно ниво. По думите му, има искания за увеличаване на тези линии.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..