Това, според изпълнителния директор на "Бизнесът за Пловдив" Александър Стайков, са двата основни фактора, които са накарали сдружението да предложи създаване на общинско дружество, което да обслужва линиите от градския транспорт на Пловдив. София, Варна и Бургас получиха значително европейско финансиране за обновяване на своя градски транспорт, защото дружествата там са общински, аргументира се Стайков.
Пловдив не успя да се възползва в пълния обем от програмата "Регионално развитие" за транспорта в града, добави той.
Според "Бизнесът за Пловдив", преди да се реши създаването на общинско транспортно дружество, идеята трябва да залегне в общинския план за развитие на града.
Сегашният модел с дофинансирането на частните превозвачи, при положение, че те сами си определят цената на билетите-не е добър модел.Явно някъде нещо куца, каза Стайков.
Годишно 6-7 милиона лева се дават на автобусните превозвачи. В една нормална среда това е много повече от необходимото, смята изпълнителният директор на "Бизнесът за Пловдив.
Припомням, че от неправителствената организация предложиха обществената поръчка за 8-те линии да бъде прекратена, а договорите за тях да бъдат само временни до създаването на новото предприятие. „Иначе се създават условия за монопол от страна на един превозвач, постоянно извиване на ръцете на Община Пловдив и вдигане на компенсации към превозвачите в размер на милиони. В същото време услугата не е по-добра и се нанасят репутационни щети за града, защото градските автобусни услуги се ползват от всеки пловдивчанин или гост на града и този ключов въпрос е в непрекъснат обществен фокус“, посочиха от „Бизнесът за Пловдив“.
"Нито един от сигналите, които в момента се излъчват, не могат да се приемат за достатъчно достоверни. Или като знаци по посока на несъздаване, или създаване на правителство. Смятаме, че в момента всички играят позиционна игра, която трябва да излъчва посланието към избирателите, а именно - че всички искат да има правителство. В момента всички..
"По пътищата в Пазарджишка област няма закъсали автомобили и бедстващи хора", каза Мирослав Стоянов, говорител на Областната дирекция на МВР. Той съобщи, че е отпаднало ограничението за товарни автомобили над 12 тона с ремаркета и полуремаркета по пътя Велинград до границата в Благоевградска област. Остава обаче, забраната такива автомобили да се..
Инцидентите на пътя с жертви са в пъти по-малко при лошо време като снеговалеж, проливен дъжд или мъгла. Това става ясно от изследване на Института за пътна безопасност. От него става ясно, че през изминалата година при лоши условия са загинали 10 души или 2% от всички загинали при катастрофи през годината. Докато когато времето е..
Какво е да живееш 104 години? Историята на сладкаря Хачик Дикран Хачатурян Какъв е смисълът на живота и тайната на дълголетието? Колко сладък може да бъде животът, ако цял живот си подслаждал живота на другите? Отговорите на тези въпроси се крият в историята на 104-годишния Хачик Дикран Хачатурян, роден през 1920 г. в Бурса, Турция...
Общо 12 сигнала за аварийни ситуации са подадени през двата дни на снеговалеж в Пловдив, като в рамките на час всяка от ситуациите е била овладяна. Това съобщи директорът на общинското предприятие "Градини и паркове" Антон Георгиев в програма "Ден след ден". И в момента около 15 души от аварийните екипи, които режат клони и дървета, са на терен...