Като хора, които живеем в тази държава и искаме нещата да минат с възможно по-малки рискове за всички, спазваме стриктно изискванията, въведени от Правителството и от НОЩ. Това заяви Йонко Иванов – председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
За съжаление обаче, попаднахме в най-лоша позиция от две гледни точки. Потърпевши се оказаха нашите ученици, които започнаха обучение в началото на годината, но нямаха възможност да се явят на изпит, за да защитят придобитите в този период знания и навици.
И на второ място, самите учебни центрове, които в началото на всеки месец дължат средства, които трябва да платят за различните видове задължения в процеса на обучение. Те са от порядъка между 5 и 8 хиляди лева. Това включва самите данъци, гражданската отговорност на автомобилите, осигуровките. Нито една от приетите мерки от Правителството до момента, не включваше обучението на водачи на моторни превозни средства.
По думите на Иванов, учениците в авто-мото школите настояват да получат обратно внесените досега от тях такси.
Това не се отчита от никого. Министърът на транспорта дори прехвърли топката към ДАИ.
Премиерът разрешава да се работи, но някой друг забранява това, въпреки че авто-мото школите не попадат в рисковата група. Аршинът, с който държавата мери, не е еднакъв за всички и нашата тояга е по-дебела и по-дълга, отколкото за останалите.
Ние имаме готовност да работим със специални облекла и да спазваме мерките и настояваме за две неща. Първото е за рестарт на обучението, което да бъде на два етапа. От началото на следващата седмица да започнат изпитите - от 4 май. А след това от 10-ти да се възстанови работата ни при спазването на специфични правила.
Иванов уточни още, че във вторник предстои среща на бранша с представители на Министерството на транспорта, за да бъде взето конкретно решение за бъдещите им действия. Възможностите са или обявяване на протестни действия на 6-ти май или избор на по-мек вариант за кандидатстване за финансиране между 3 000 и 10 000 лв.
Цялото интервю – от звуковия файл:
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..