През 2010 г. на галерия „Възраждане“ беше възложено да направи есенните изложби. Нашата тема „Тялото“ тогава събра 20 прекрасни автори от цялата страна в обща експозиция. Наши съмишленици искаха да ни предложат за наградата „Пловдив“. След кратки размисли стигнах до болния въпрос, че тази награда трябва да се дава в изобразителното изкуство на самостоятелни автори за самостоятелна изложба“. Това заяви галеристката Красимира Алексиева.
По думите й, кураторството в изобразителното изкуство трябва да стане самостоятелна категория. Тази теза се е доказала през годините, но е имало и рецидиви.
„Като член на комисия винаги съм споделяла позицията, че кураторството трябва да е отделено, за да се избистрят нещата и да се знае, че в категория „Изобразително изкуство“ един автор ще вземе наградата за своето постижение със самостоятелна изложба“.
Кураторството да бъде отделено в самостоятелна категория
Според Алексиева, ако предложението, дадено от нея, е било прието преди години, днес Галина Лардева би била носител за кураторския си проект - прекрасно организираната от нея изложба на Кольо Карамфилов.
Недоумение буди фактът, че в година, когато Пловдив бе културна столица на Европа и имаше толкова много културни събития, не бяха предложени повече автори.
„Духовен мързел или недоглеждане“ – попита Алексиева. "Подводните камъни са много и трябва да се изчистят."
Комисиите не трябва да бъдат подлагани на недоверие и облъчвани с негативна енергия.
Думите „лични отношения“ в комисиите са недопустими. Недоверието сваля и цената на самата награда.
Алексиева призова хората на изкуството да чувстват себе си по-морални и да не съдят другите. „Съгласна съм с изказването на Емил Миразчиев и ми е интересно защо, докато Кольо Карамфилов беше жив и правеше великолепни изложби, никой от тези хора, които сега размахват името му като някаква мантра, за да се чуят и техните имена, не се сетиха да го предложат“, заяви галеристката.
Ангел Герджиков получи наградата в разцвета на силите си, когато е във върхова форма.
Алексиева припомни, че пудожникът е бил открит от галерия „Възраждане“ като съвсем млад и през годините на творческото му развитие е бил подкрепян от нея.
„Стигна се и до смешния момент, че поради това, че картините му се изкупуваха веднага след като са нарисувани, той не можеше да събере картини, за да му направим отново изложба. Слава Богу, за 50-годишнината му Ангел Герджиков успя да направи една великолепна експозиция, изкупена почти цялата и бе ярко постижение на изкуството не само в Пловдив“.
Национално турне „Концерти с кауза“ 2024: Звезди на българската поп и рок музика излизат на сцената в Комплекс „С.И.Л.А.“ Името на концерта е избрано специално, тъй като подкрепя две каузи с изключителна важност за България. Първата е свързана с информационната кампания в подкрепа на хора с репродуктивни проблеми под надслов „Да сверим..
Интерактивна изложба „Книгата – от камъка до пиксела II“ представя Фондация ПРОЛИБРИС на три знакови места в Пловдив в рамките на три поредни дни. Пловдивчани имат възможността да се запознаят с интересни факти, свързани с развитието на изкуството на книгата през различните исторически периоди. Ще бъдат показани уникални модели, образци и..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 16.11. 2024 бяха представени следните заглавия БНР подкасти · Преге - 16 ноември 2024 Рубрика „Напълно непознати“ О. Хенри. Най-хубавите разкази на О. Хенри. 240 стр., ок. 4А Пергамент Прес, 2024. Херман Хесе. Сидхарта. 6-то изд., 176 стр., тв. к. ок. 5А, Фама +, 2024...
Среща разговор с проф. Боян Биолчев и представяне на книгата "Сценарият като литература или обратното" ще се състои в Литературен салон "Spirt & spirit" в "Петното на Роршах". Книгата съдържа текстоветев "Чума", "Холтер 87", "Похищението", "Краят на света", а модератор е Александър Секулов. Проф. Биолчев е преводач, сценарист..