"Новата ситуация постави огромно предизвикателство. Ние учителите и университетските преподавател,и сме свикнали да работим с аудиторията „на живо“. Педагогическата реторика изследва тази комуникация в класната стая, в университетските семинарни зали и аули и изведнъж цялата наследена традиция беше поставена на изпитание. На дневен ред дойде една от новите форми на модерната реторика – виртуалната, в епохата на дигиталните технологии и интернет.“ Това заяви д-р Маргарита Александрова – преподавател в ПУ „Паисий Хилендарски“.
Тя уточни, че виртуалната реторика се свързва със сайтове, портали, слогове, социални мрежи и виртуални форуми, с които учениците и студентите са свикнали като форма на виртуалното общуване. За разлика от тях, преподавателите прекарват много по-малко време в социалните мрежи.
„Виртуалната реторика преосмисли изведнъж понятията. Аудиторията вече не беше на живо, а речта беше адресирана в пространството и може да бъде мултиплицирана“.
По думите на д-р Александрова, заставайки в интернет пространството, педагогът-оратор приема условията на комуникация в интернет и се превръща в интернет оратор с всички следствия от това.
„Самият виртуален оратор е поставен пред камерата и микрофона и това определя нови изисквания към неговите умения. Моите студенти за първи път този семестър трябваше да свикнат с това, че публиката не е на живо и със съвсем новите форми на реторическата комуникация“.
Д-р Александрова подчерта, че учителите е трябвало да придобият нови умения, за да успеят да се справят със ситуацията. Ключови за това се оказват техните презентационни умения пред аудитория.
"Трябва да се дават творчески, а не репродуктивни задачи. Децата в училище не се забавляват достатъчно, по всички проблеми са засипани със задачи. Постигнахме ниво на отегчение и преумора. Къде отидоха шегата, контактът в обучението онлайн? Въпросът не е само в това да се изсипят знанията, а да се създаде интерес и желание у учениците и студентите да поискат това знание".
Д-р Александрова е убедена, че връщане назад няма и новата ситуация, към която вървим "малко взривно", трябва да бъде осъзната и приета.
"Обучението онлайн си има своите специфични страни и своите предимства. Трябва да се мисли за технолиите на педагогическата работа. Все едно да сравняваме театъра с киното и да спорим кое е по-съвършено. Това са съвършено различни неща. Това са цели сценарии. Тук вече идват актьорската работа, анимацията и т.н. Това са нови огромни възможности".
Повече - от звуковия файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..