Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Съветниците одобряват дебат за цената на транспортната услуга

| обновено на 27.08.20 в 19:27

"Дебатът  за цената на билетите в градския транспорт трябва да се пренесе за решение в ОбС, а огромната част от съветниците не са специалисти в областта на транспорта. Защото, за да се вземе решение колко трябва да струва билетът, колко трябва да струва картата и колко трябва да дава общината, трябва да се знае точно колко е себестойността на разхода, който транспортните фирми имат за километър или за месец и на тази база да се правят изчисленията". Това коментира общинският съветник от БСП Николай Радев.

Той подчерта,  че по време на пандемията автобусите са продължили да се движат, а никой не се е качвал в тях. "Общината правилно изискваше те да работят, защото  много от хората си ходеха на работа и загубите на превозвачите трябва да се компенсират, след  решението на ОбС за удължаване срока на издадените карти с два месеца".

Радев бе категоричен, че едва след като се изчислят плюсовете и минусите за превозвачите, тогава вече може да бъде взето решение за цената на транспортната услуга.

Той обаче изрази недоумение защо Общината е сключила договор за въпросното заплащане на превозвачите за километър пробег, след като досега  изобщо не е въведено електронно таксуване. „Тази странна система никога няма и да влезе в употреба. , Общината трябва сама да продава билетите за градския транспорт, за да генерира приходи"

.Според Радев, БСП много трудно ще подкрепи решение за увеличаване на цената на билетите и картите, ако няма аргументи.  „БСП винаги е настоявала общината, държавата да поемат по-голямата част от финансирането  и ако има недостиг, по-добре да вдигнем с малко размера на компенсациите, които дава общината, вместо да вдигаме цените за хората.

„Извиване на ръце“ нарече искането на превозвачите за повишаване цената за километър пробег общинската съветничка  от „Демократична България“ Веселина Александрова.

По думите й, увеличение на цена може да се прави само за сметка на качество, каквото сега не се забелязва. Пловдивчани не са доволни от услугата, а  Общината не е направила нищо в посока създаване на общинско транспортно предприятие, каквито заявки вече е  направила, както  и за използването на европейски фондове  за  закупуване на електробуси за повишаване на качеството на услугата, както са направили редица други български градове, подчерта Александрова.  

„Продължаваме да наливаме пари в стария си москвич, за да го тунинговаме, а той харчи все повече и повече. Въпросът сега е дали икономиката се е променила толкова драстично, че да се налага увеличението, за което превозвачите настояват“.

По думите на Александрова, разговора, който кметът предлага за увеличение на парите на превозвачите, не е важният разговор. Важният разговор се свежда до това,  общината да успее да си  върне монопола върху транспорта и правото да упражнява тази социална услуга, защото я дължи на пловдивчани. А с преминаването на услугата в ръцете на частници, те могат да поискат още много неща и да продължават да извиват ръцете на общината.

Стефан Послийски от ВМРО-БНД  посочи, че въпросът трябва да бъде разгледан много задълбочено и в пълна прозрачност. 

"В електронната система е записано, че тя трябва да работи. Тя е едно техническо средство и ние не трябва да гадаем дали работи или не и кога ще заработи. Тя или трябва да работи, или да се понесат последствията и отговорността, че това не се е случило".

Послийски заяви, че инициирането на по-задълбочен дебат по темата е добро решение на общината. Трябва обаче да се помисли за една по-дългосрочна стратегия не за година и две, а за рамките на един, два мандата, на 20 години,  вместо проблемът да се решава частично и набързо. Той бе категоричен, че не трябва да се търси как да се спаси нещо, а още при обсъждането  на бюджета в началото на годината нещата да се предвиждат, като  за решението на възникващите проблеми бъдат заложени и финансови буфери.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Татяна Буруджиева

Излизаме от цикъла на предсрочни избори

Какво можем да очакваме от кабинет с премиер Росен Желязков и тръгваме ли по нов път, който да затвържадава европейската ориентация на България? Темата коментира в програма "Точно днес" доцент Татяна Буруджиева, политолог и университетски преподавател. Тя изрази надежда, че днес ще се направи крачка към нормализация на политическите процеси в..

публикувано на 16.01.25 в 10:41
Михаил Екимджиев

Без отстраняване на Сарафов от поста му катарзисът е невъзможен

Има разум в промените на съдебния закон, но те са фокусирани върху настоящата ситуация. И несъмнено целят елиминирането на Борислав Сарафов.  И тук, някои мои опоненти, твърдят, че не може да се прави закон за един човек. Да, но когато този човек се е превърнал в еманация, в емблема на системните и структурни проблеми в една институция, то..

публикувано на 16.01.25 в 10:30

Общината планира по-висока събираемост от данъци и такси

Как се справя Община Пловдив с финансите? Има ли рискове в условия на удължен държавен бюджет и какви са те?   Въпросите са към заместник-кметът по финанси Женя Петкова.  Правителство за държавата е изключително важно. По различнен начин ще се подходи в работен процес. Редовен кабинет е признак за сигурност и спокойствие , заяви заместник-кметът по..

публикувано на 16.01.25 в 08:35
Теодор Славев

Ще ни управлява коалиция на отчаянието

Политологът от Българския институт за правни инициативи Теодор Славев коментира за Радио Пловдив бъдещето на   коалицията ГЕРБ, "БСП- Обединена левица"  и "Има такъв народ" и споразумението им с "Демокрация, права и свободи – ДПС" както и предложения проектокабинет „Желязков“. Според него за всички е по-добре да имаме редовно правителство,..

публикувано на 15.01.25 в 16:00

Ще наблюдаваме разнородна власт, но и разнородна опозиция

Социологът от агенция „Мяра“ Яница Петкова коментира коалицията „три и половина“, която формира мнозинството за правителство. По думите й във всички случаи ДПС- ДПС печели от участието си в него. Свикнали сме да се виждаме ИТН като непредвидим партньор, но участието в управлението може да промени това, а БСП е в трудна вътрешнопартийна ситуация и..

публикувано на 15.01.25 в 16:00