Десетки електрически скутери се появиха в Пловдив. През почивните дни някои дори успяха да се качат и да изминат срещу заплащане километър-два-три. А след това да ги оставят – там, където решат. Видяхме ги оставени с часове на най-необичайни места. А сега, след като вече изчезнаха също така неочаквано, както се появиха, си припомняме поговорката „Всяко чудо за три дни“. Какво обаче се случи, ще се повтори ли и какви са поуките?
Тротинетките за споделено ползване се появиха в града миналата събота. Оказа се, че това е тест за пловдивчани – дали ще ползват такава услуга срещу заплащане.
В града бяха пуснати 100 електрически тротинетки и се оказа, че за 48 часа те са използвани от над 2 000 души, а всеки от тях се е возил повече от един път. Това прави около 5 хиляди пътувания. Петко Анчев е представител на американската компания, която предоставя електрическите скутери в България.
В началото от компанията бяха изпратили единствено уведомително писмо до общинската администрация и това се оказа достатъчно основание за фалстарта на този нов начин за придвижване. От община Пловдив обаче заявиха, че фирмата няма необходимото разрешително, за да предоставя такъв тип услуга и я спряха. В началото на тази седмица е изпратено и предложение за подписване на меморандум за сътрудничество, който временно да определи какъв начин могат да се движат все по-често срещаните нови превозни средства. Среща между въпросната фирма и общинското ръковдство обаче все още не е осъществена.
Директорът на Пловдивския общински инспекторат Борислав Димов обясни, че заради струпаните на едно място в центъра 20-ина тротинентки е съставен констативен протокол за нарушение и ще бъде издаден акт с глоба за управителя на фирмата.
Случаят с тротинетките е показателен, за да покаже липсата на нормативна уредба за ползването им на местно ниво. Общината Пловдив заяви позиция по казуса - трябва да се изготви специален регламент за движението на тези превозни средства, а подготовката за създаването на такива разпоредби вече е започнала. Тепърва предстои да се регламентира как, къде и по каъв начин могат да се карат скутерите в Пловдив.
От Областната дирекция на МВР заявиха, че все още електрическите превозни средства, сред които са електрическите тротинетки се приемат по-скоро като атракция, макар водачите им са активни участници в движението. В статистиката за първите седем месеца на годината в Пловдивска област има само едно регистрирано произшествие с водач на електрическа тротинетка. Данните от август до момента ще бъдат предоставени на по-късен етап.
Движението на електрически тротинетки в страната е регламентирано в Закона за движението по пътищата.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..