Новите бойни самолети F-16 блок 70, първите от които България ще придобие през 2023-2024-та година, ще променят Авиобаза "Граф Игнатиево". Как и готови ли са за промяна авиаторите – в Деня на българските Военновъздушни сили разказваме.
Обучение на пилотите
Първите четирима пилоти от АБ „Граф Игнатиево“, които заминаха през лятото в САЩ за обучение на новите бойни самолети F-16 блок 70, започват да летят на Т-38 и Т-6, като етап в подготовката им за пилотиране на новите изтребителите, които България ще придобие. Това съобщи новият командир на базата бригаден генерал Николай Русев, който сам е пилот първи клас: "Живот и здраве те трябва да се върнат през 2023-та подготвени. А догодина се очаква да изпратим още 8 момчета, които в базата ги готвим с полети на L-39".
Един от 8-те е капитан Светослав Пентиев, който казва: "За мен е огромна чест, но и отговорност, защото ние сме избрани да поставим основите за бъдещето на военната авиация като екплоатираме чисто нова техника и с нея трябва да се гарантира въздушния суверинитет на държавата и след излизане от експлоатация на сегашната техника".
Строителство на инфраструктура
Сегашната техника, с която се пази българското небе, е МИГ 29. Идването на новата, обаче, освен обучението на пилотите, ще включва обучение на техническия състав и строителство на нова инфраструктура. "Има определено място, където ще се базират самолетите. Има изготвени изходни задания и се очаква Министерството на отбраната да селектира фирмите, които да започнат строителство", казва командирът. Той уточнява, че става дума за хангари, за помещения за ремонт на самолетите, за дежурен дом, за ремонт на полосата, за съответната охрана, която е по-различна. "На мен ми се падна честта да започна да я върша и ще направя всичко по силите си, за да върви този процес добре", категоричен е бриг. ген. Русев.
Обучение на техническия състав
За да охраняват родното небе пилотите, обаче, те трябва да летят на добре поддържани машини. Това е задача на техническия състав на Авиобаза "Граф Игнатиево" и лична мисия от 16 години на инжeнер Станислав Кънински. Той изрази надежда: "че работата ще продължи по същия начин и сегашният инжeнеро-технически състав ще е ангажиран до голяма степен с новия тип самолет. Защото авиацията е система, един жив организъм". Обучението на техническия състав още не е започнало, очаква се да е в по-късен етап, но преди пристигането на F-16 в базата.
Предизвикателствата с нальота и COVID-19
Предизвикателствата около всички тези новости се допълват с ниския нальот и ковид-пандемията. "Намаленият нальот и липсата на някои части и консумативи не отказват пилотите и инжeнеро-техническия състав да изпълняват задачите си. Те пък не намаляват заради опасността от вирусна инфекция", казва бриг. генерал Николай Русев. По думите му, в базата се спазват всички противоепидемични мерки, а в случай на нужда, е създадена готовност за преминаване на казармен режим.
Репортажът по темата от единствената изтребителна авиобаза у нас може да чуете от звуковия файл.
Управляващата коалиция изглежда стабилна, поне досега не е имало някакъв по-сериозен трус, каза в предаването "Точно днес" политологът доц. Иво Инджов . "Създаде се усещането, че такъв е възможен, заради постановката в бюджета за пенсиите, че няма да растат с швейцарското правило. След силна критика от страна на БСП и на опозицията това бе..
„Съдейки по проекта на бюджет за 2025 година и прогнозата, която е дадена до 2028 година, очевидно е, че икономиката, демографската система, участието ни в ЕС, са с големи проблеми. Тоест – България е в хиперкриза. И проблемите не са толкова в бюджета, колкото в икономиката, в нашите връзки с други европейски страни. Тъй като..
Съвместната кампания е между МБАЛ - Пазарджик и общината, а инициатор е д-р Димитър Бакалов, заместник-началник на Спешното отделение. " Тази кампания се роди от идеята да успеем да предоставим медицинска помощ в малките населени места, особено за хората, които са трудно подвижни. Получих пълна подкрепа от директора на болницата д-р Красимир..
Спешни законови реформи, по-голям контрол от страна на държавата и право на коопериране на малките производители. За това настояват членовете на Българската аграрна камара, която пое ангажимент да опише нелоялните търговски практики по цялата верига на доставки. "Като Аграрна камара този проблем го поставяме от миналата година и тогава, по..
Според предложения проектобюджет за 2025 година и финансовия план за следващите три години България влиза в дългова спирала, смята преподавателят по икономика и финанси проф. Красимир Петров. Дълговете ще достигнат през тази година 60 млрд. лева, догодина 70 млрд. лв, следват 80 млрд и след това 87 млрд. лева. България затъва в бясна скорост в..