С отворено писмо до премиера, вицеприемиери, министрите и медиите Българската асоциация на частните училища реагира остро срещу преминаването на дистанционно обучение във всички училища в страната и поиска преразглеждане на предложението на здравния министър за затваряне на образователна система, както и на възможност за частично и диференцирано функциониране на образователните институции при спазване на противоепидемичните мерки.
Секретарят на асоциацията Валентина Денчева коментира в интервю за Радио Пловдив решимостта да отстояват с упорство и решителност исканията си всяко училище само да определя дали да работи присъствено.
"В частните училища картината е много пъстра. В училището, което ръководя, в момента присъствено учат децата от 1 до 5 клас. Имаме три отсъстващи по болест деца, които не са с коронавирус и двама колеги, които преминаха вируса, но в момента се възстановяват. Всички останали са в училище, работят активно, доволни са от присъственото обучение. Частните образователни институции имат предимство с това, че са малки, обозрими и имаме възможност да контролираме много стриктно спазването на всички противоепидемични мерки, което при големите училища е много по-трудно", каза Денчева. Тя даде пример и с малко селско училище в Родопите, където няма нито едно болно дете и в селището няма болни от коронвирус възрастни.
"Изразихме и своето безпокойство между липсата на синхрон между отделните министерства", каза още Денчева като уточни, че подкрепят решението на министъра на образованието за въвеждането на графици за редуването на присъствено и дистанционно обучение във всяко отделно училище, което реално отпада с цялостното преминаване на онлайн обучение до 21 декември.
По думите на Денчева дистанционното обучение има своите предимства и недостатъци, защото то може да бъде спасителен пояс в тази сложна обстановка, но няма яснота за бъдещите вреди, които може да нанесе върху психическото състояние на децата.
"Ние ще разчитаме на родителите и тяхната подкрепа при онлайн обучението. Малките се нуждаят от присъствието на възрастен човек, от емпатия, подкрепа, топлина и окуражаване. Учителят в училище знае как да направи това и даде криле на малките деца, но при дистанционното обучение е различно", каза още Денчева.
Цялото интервю с Валентина Денчева, излъчено в програма "Ден след ден", можете да чуете в прикачения звуков файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..