Девет месеца по-късно, процентите в разпределяне на конспиративни теории се променя с незначителни стойности, но обединяващия фактор в първото истинско предизвикателство на нашето време, е нетърпимостта към ограниченията. Правилото за простосмъртните казва, че оценяваме каквото и да е, едва тогава, когато го загубим. На мен ми се струва, че това правило има едно недоизказано уточнение – че губим това, което сме неспособни да оценим, това за което сме недорасли. Замислям се за свободите, и за демокрацията...
Кръстин Настев е диригент на Варненската опера от сезон 2018/2019, където дирижира постановки на оперите Норма, Трубадур, Севилският Бръснар, Травиата, Княз Игор, Уестсайдска история, Бал с маски и др. а от 2020 г. и диригент в „Оркестър и хор на Регион Мадрид“.
Дебютира в Софийската опера през 2016 год. с операта „Селска Чест“ от Маскани, дирижира Софийската филхармония и Националния Филхармоничен Хор през 2018 год. и осъществява записи с оркестъра на Българското Националното Радио.
Удостоен е със специалната награда от конкурса за диригенти EuropaCantatв Санкт Петербург през 2013 г., с трета награда от Баховия конкурс за пианисти в Пловдив през 2000 г.; финалист на диригентския конкурс в Болоня през 2007г.
Кръстин Настев взима участия в майсторски класове дирижиране при Бруно Апреа (Леон, Испания), Джанлуиджи Джелмети (Сиена, Италия), Донато Рендзети (Тераса-Барселона,Испания), Луц Кьолер (Берлин,Германия), Георги Димитров (Пловдив,България), Фрийдер Берниус (Везон-ла-роман,Франция). Посещава майсторските класове на Райна Кабаиванска, Дарина Такова, Монсерат Кабайе, Раул Хименес, Калуди Калудов, Рамон Варгас и др.
Дирижира Пловдивската опера, Плевенската филхармония, Шуменския симфоничен оркестър, Симфоничните оркестрите на Анталия, Бурса и Ескишехир (Турция), хорът на Анкарското радио, Нидерландския симфоничен оркестър в Еншеде, Младежкия оркестър на Малага (Испания), Симфониета Берлин и др.
Възпитаник на Музикалните академии в София, Барселона и Базел, Кръстин Настев развива и педагогическа дейност. Първоначално като преподавател в Консерваторията към Университета „Акдениз“ в Анталия – Турция, по-късно в музикалните училища на Барселона и Франкфурт. Заедно с големия български хоров диригент Крикор Четинян през 2015 г. основава и ръководи в Пловдив Майсторски класове за диригенти.
Община Кричим спечели проект за обновяване на Народно читалище „Пробуда – 1912“. Проектът е за внедряване на мерки за енергийна ефективност и основен ремонт на сградата на стойност 5 598 200 лв. с ДДС. Финансирането е осигурено чрез споразумение между община Кричим и МРРБ. Избраният изпълнител трябва да извърши предвидените дейности в рамките..
Среща под надслов "Книга без автограф" ще се проведе тази вечер от 18 часа, в читалище "Алеко Константинов" – Пловдив. На събитието ще бъде представена съвместната стихосбирка на Стефка Тотева и Яна Дековска и ще присъстват автори и приятели на Литературен кръг "Метафора“. В памет на дъщеря й, нашата колежка от Радио Пловдив Стефка..
Мария Астаджова е българска художничка, родена в Стара Загора, която живее в Канада повече от трийсет години. Завършила е НУПИД "Акад. Дечко Узунов" в Казанлък и НХА в София. Имала е самостоятелни изложби в Монреал, Отава, България и е участвала в множество групови изложби в Канада и Америка. С изложбата „Деконструкция на чувствата“, тя..
Писателят Красимир Димовски представя новата си книга „Тезеят в своя лабиринт“ в Bee Bop Café. Романът излезе с печата на ИК „Хермес“. След три десетилетия мълчание Димовски издаде преди три години книгата с 13 невръстни разказа „Момичето, което предсказваше миналото“, а година по-късно – „Ловецът на русалки“ – три новели за..
Галерия „Аспект“ представя четвъртата самостоятелна изложба на Ваня Итинова „Градът разказва“. След нейната първа изява преди 3 години съвместно с Натали Итинов, авторката се превърна в един от основните художници на галерията и традиционно в края на годината представя новите си картини. В експозицията са представени 21 живописни платна,..