Девет месеца по-късно, процентите в разпределяне на конспиративни теории се променя с незначителни стойности, но обединяващия фактор в първото истинско предизвикателство на нашето време, е нетърпимостта към ограниченията. Правилото за простосмъртните казва, че оценяваме каквото и да е, едва тогава, когато го загубим. На мен ми се струва, че това правило има едно недоизказано уточнение – че губим това, което сме неспособни да оценим, това за което сме недорасли. Замислям се за свободите, и за демокрацията...
Кръстин Настев е диригент на Варненската опера от сезон 2018/2019, където дирижира постановки на оперите Норма, Трубадур, Севилският Бръснар, Травиата, Княз Игор, Уестсайдска история, Бал с маски и др. а от 2020 г. и диригент в „Оркестър и хор на Регион Мадрид“.
Дебютира в Софийската опера през 2016 год. с операта „Селска Чест“ от Маскани, дирижира Софийската филхармония и Националния Филхармоничен Хор през 2018 год. и осъществява записи с оркестъра на Българското Националното Радио.
Удостоен е със специалната награда от конкурса за диригенти EuropaCantatв Санкт Петербург през 2013 г., с трета награда от Баховия конкурс за пианисти в Пловдив през 2000 г.; финалист на диригентския конкурс в Болоня през 2007г.
Кръстин Настев взима участия в майсторски класове дирижиране при Бруно Апреа (Леон, Испания), Джанлуиджи Джелмети (Сиена, Италия), Донато Рендзети (Тераса-Барселона,Испания), Луц Кьолер (Берлин,Германия), Георги Димитров (Пловдив,България), Фрийдер Берниус (Везон-ла-роман,Франция). Посещава майсторските класове на Райна Кабаиванска, Дарина Такова, Монсерат Кабайе, Раул Хименес, Калуди Калудов, Рамон Варгас и др.
Дирижира Пловдивската опера, Плевенската филхармония, Шуменския симфоничен оркестър, Симфоничните оркестрите на Анталия, Бурса и Ескишехир (Турция), хорът на Анкарското радио, Нидерландския симфоничен оркестър в Еншеде, Младежкия оркестър на Малага (Испания), Симфониета Берлин и др.
Възпитаник на Музикалните академии в София, Барселона и Базел, Кръстин Настев развива и педагогическа дейност. Първоначално като преподавател в Консерваторията към Университета „Акдениз“ в Анталия – Турция, по-късно в музикалните училища на Барселона и Франкфурт. Заедно с големия български хоров диригент Крикор Четинян през 2015 г. основава и ръководи в Пловдив Майсторски класове за диригенти.
Барабанистът Кирил Добрев е една от емблематичните фигури в етно-група Булгара. От 20 години се занимава с композиране и саунд дизайн за различни филмови, театрални и музикални проекти. През 2003 печели Аскеер за авторска музика към театралния спектакъл “Дивите”. Съавтор е с Влади Михайлов на музиката към българското предложение за Оскар “Кецове”,..
Преизвестно е - зад всяка криза стои моралът. А какво е моралът? Илия Кожухаров, Петко Атанасов и отец Радослав Паскалев разсъждават в "Срещите" тази събота. Бъдете с Радио Пловдив, интересно е!
Петдневна филмова поредица „Поглед към другия“ ще бъде представена от днес в Пловдив . Международната селекция от киноразкази е инициатива на Гьоте институт - България и сдружението „Арте Урбана Колектив“ и ще бъде показана в Лъки – Дом на киното. Програмата включва късометражни, документални и игрални европейски заглавия, както и..
Дружеството на пловдивските художници представя изложбата „Палитра Европа“ на живеещия във Франция творец Александър Христев в галерия „Пловдив“ в сградата на Общинския съвет. Роденият през 1976 г. в Париж художник учи в реномирани частни училища в града, като след колежа посещава Екол ПЕНИНЕНГЕН, Екол де ВОЗ АР, Ателие по живопис Де ла Вил..
Пловдивският общински съвет единодушно удостои с отличието „Почетен гражданин на град Пловдив“ Никола Илиев за изключителен принос към опазване, съхраняване и развитие на музикалното наследство и популяризиране на българската народна музика. Никола Илиев е емблематична фигура за град Пловдив, обогатявайки културния пейзаж с непреходната..