В Авиобаза Граф Игнатиево с прочувствена и тържествена церемония бе почетен достолепен ветеран, сочен от самите летци там като "живата история" на първите дни на съвременната ни бойна авиация от епохата на реактивните самолети. Запасният подполковник Ангел Кибарски е един от първите летци, усвоили реактивните самолети в България на летище Граф Игнатиево през далечната 1951 г.
Той е роден на 18 март през 1930 г. в пловдивското село Борец.
За пръв път се „докосва“ до самолет на тогавашното летище Граф Игнатиево, където постъпва като ученик – летец в аероклуба през 1949 г. В края на обучението си там и с цели 23 часа нальот, първата крачка в авиацията за него вече е направена.
Следва пълното обучение в НВВУ Долна Митрополия, транировки, облитания, теоря и практика.
В живота на Ангел Кибарски настъпва първият важен момент – избран е в малобройната група привилегировани български пилоти за обучение на реактивен самолет в тогавашния СССР.
Започнали обученето си с минимален опит и на витлови самолети, българските летци уверено усвояват реактивните изтребители ЯК-23 и МиГ-15.
Завърнал се в края на 1951 г. в България, Ангел Кибарски е сред петимата летци у нас, поели първите бойни дежурства в небето с реактивни самолети от ново поколение.
Следват още тренировки и трупане на безценен летателен опит.
На него разчита тогавашният командир – инструктор полковник Калпакчиев, при извършването на първото демонстративно катапултиране от учебен МиГ-15.
Днес Ангел Кибарски разказа и допълнение към тази история – за второто си катапултиране, вече не учебно и не тренировъчно, а принудително, след ситуация, която сам той определя като своя непростима грешка във въздуха.
"И до днес не мога да си простя загубата на безценната бойна машина", разказа безспорният въздушен ас.
За срещата с 91-годишния ветеран в Авиобаза Граф Игнатиево пристигнаха висши офицери и командващият Военновъздушните сили генерал-майор Димитър Петров.
Чуйте и вижте още във видео-репортажа:
Много скоро ще има решение на въпросите, свързани с разплащането чрез банкови карти в градския транспорт на Пловдив. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Николай Недялков, изпълнителен директор на фирма „Тикси“, която внедри електронно-билетната система в града. Преди дни заместник-кметът по транспорт Ерол Садъков обяви на страницата си във..
Пловдив и областта са 3-ти в страната по разпространение на грипа. На какво се дължи това и стигнахме ли пика на болестта, питаме проф. Ива Христова , директор на Националния център по заразни и паразитни болести. Проф. Христова каза, че Пловдив е в челната тройка, но е убедена, че това е максималният брой заболели. През тази седмица ще има..
По повод днешния Световен ден за борба с рака специалисти от Комплексния онкологичен център в Пловдив констултират безплатно пловдивчани в изнесен кабинет на площад „Стефан Стамболов“. Целта е гражданите да получат информация за възможностите за профилактика, за ранна диагностика и навременно лечение в здравното заведение, коментира..
След значителния спад на обявите за работа през декември 2024 г. , в началото на новата 2025 година изглежда, че пазарът се връща към нормалните стойности на предлагане, съобщиха от HR компанията и кариерен сайт "Джоб тайгър". В края на януари от компанията отчитат 85 на сто ръст на всички обяви за работа спрямо предходния месец. Броят на..
През 2025 година община Пазарджик ще получи от държавата 3,5 милиона лева за облагородяване на инфруструктурата. Отделно през общинската програма за държавния бюджет за Пазарджик е одобрено финансиране за проекти на стойност 50 милиона лева. Общината работи и по европроекти за близо 100 милиона лева. Това съобщи пред Радио Пловдив кметът на..