Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

По-бързо и по-сигурно от Пловдив до Бургас

Железопътната линия Пловдив – Бургас е приоритетна в националната железопътна система. Цели на проекта за  нейната рехабилитация, която се осъществява в две фази, са  подобряване на качеството на предлаганите услуги, намаляване на транспортните разходи и броя на инцидентите с 42%, 70 минути спестено време на пътуване , осигуряване на достъп за лица с намалена подвижност, намалени вредни емисии. С ръководителя на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 инж.Иван Бакалски от НКЖИ разговаря Веселина Пеева: 

 Железопътната линия Пловдив – Бургас е от първостепенно значение за развитието на икономиката и живота на хората в Южна България. Тя лежи на европейски коридор за връзка на храните от Европа с нашето пристанище в Бургас, което я прави приоритетна в развитието на железопътната инфраструктура. Това подчерта ръководителят на Втора фаза на проекта за рехабилитация на железопътната линия  "Пловдив-Бургас" по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 на ЕС инж. Бакалски. 

Инж. Бакалски уточни, че в първата фаза са рехабилитирани железният път и съоръженията, контактната мрежа в участъка от Михайлово до Бургас. Постигната е средна скорост на движение 140 км/ч. Във втория етап  продължава рехабилитацията на пътя, като са  включени и допълнителни участъци. 

Участъкът от Скутаре до Оризово вече е завършен. От Оризово до Михайлово има сключен договор, проектирането приключва и  в началото на май започват строителните дейности. Там предстои удвояване на  железопътната линия, като в района на Чирпан тя се разклонява. Единият път преминава директно през гара Чирпан, а другият -  директно през нов тунел към гара Михайлово. След като  изграждането на тези участъци приключи, включително и двата – гара Зимница и участъка Явор – Зимница при гара Завой, ще бъде постигна скорост на движение на влаковете средно – 145 км/ч.

За предвиденото изграждане във Втората фаза на проекта  на  системи за сигнализация и телекомуникация по линията Пловдив – Бургас, инж. Бакалски уточни, че това са системи, с които се  водят влаковете по безопасни трасета,  телекомуникационна система, с която служителите по гарите се свързват помежду си, с диспечерите в Пловдивския диспечерски център, с локомотивните машинисти във влаковете.

Във Втората фаза се предвижда и изграждането на надлези на 40 места, където пресичането на линиите става на едно ниво. Прелезите ще бъдат заменени с надлези, като по цялото трасе Пловдив – Бургас ще останат само два прелеза – в района на „Нефтохим – Бургас“ и един в района на гара Долно Езерово. Всички останали прелези ще бъдат закрити.

За препятствията  в процеса на изпълнението на проекта  инж. Иван  Бакалски подчерта, че при изграждането на трасето е било необходимо да бъдат отчуждени изключително много терени, особено в участъка Оризово – Михайлово, където има 13 археологически обекта. Остават около 6 обекта, които  през месец май ще бъдат обследвани напълно, за да може трасето да бъде освободено за предстоящото строителство. От Компанията, заедно с изпълнителите на строителството,  е трябвало да  се съобразят и с желанията на общините да бъдат предвидени достатъчно пресичания и изградена добра довеждаща инфраструктура към гарите, за да бъдат удовлетворени адекватно нуждите на населените места. 

Повече информация, можете да намерите в сайта на ОПТТИ и YouTube канала на програмата. 

ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Търсят ваксини срещу коклюш при джипита и в аптеките

След тревожните новини за разпространението на коклюш в страната ни каква е ситуацията в Пловдив и има ли достатъчно ваксини срещу заболяването коментираха в програма "Ден след ден" председателят на Регионалната фармацевтична колегия Димитрия Стайкова и  общопрактикуващия лекар д-р Георги Цигаровски, председател на РК на БЛС. Според..

публикувано на 24.04.24 в 16:44

Петима кандидат-студенти ще се борят за 1 място в МУ-Пловдив

Кандидатстудентската кампания 2024 за Медицински университет-Пловдив е открита, текат първите изпити за чуждестранните кандидати. Готов е справочникът за всички български кандидат-студенти, за четирите факултета на университета и в Медицинския колеж. Днес се проведе Ден на кандидат-студентите, в който участваха дванадесетокласници от Пловдив и..

публикувано на 24.04.24 в 13:15
Евелина Славкова

"Тренд": ГЕРБ-СДС водят с близо 10% на ПП-ДБ

Близо 10% ще е разликата между ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ за предстоящите избори в полза на партията на Бойко Борисов. Това сочи последното изследване на социологическа агенция "Тренд", което е по поръчка на в. "24 часа" и "Нова броудкастинг груп". В изследването, което е проведено в периода 12-19 април, са участвали 1002 души. Изводът от проучването е,..

публикувано на 24.04.24 в 10:00

Бизнесът и културата търсят механизми за сътрудничество

Среща между бизнеса, културните институции и местната администрация в Пловдив търси механизми за симбиоза помежду си. Идеята е да се създадат значими връзки между индустриите и културния сектор.  Участниците ще имат възможност да се ангажират в динамични дискусии, да изследват нови бизнес възможности и да създадат партньорства...

публикувано на 24.04.24 в 09:52

В БСП не прощават поведение като на Григорова и Йончева

Социологът Юрий Асланов смята, че сглобяването на служебното правителство е трудно се само заради промените в конституцията, но и защото никой не очакваше разглобяване на сглобката. След като логиката се счупи, тя ще продължи да се чупи и за по- незначителни неща, каквото е служебното правителство, каза той в предаването "Ден след ден" на Радио..

публикувано на 23.04.24 в 15:59