Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Модернизират тяговите подстанции по линията "Пловдив-Бургас"

| обновено на 03.05.21 в 10:22

Рехабилитацията на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас има за цел да модернизира тяговите подстанции по трасето. Намерението на Националната компания Железопътна инфраструктура е да постигне надеждност за не по-малко от 30 години общ жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.

Съществуващата жп линия „Пловдив – Бургас“ е електрифицирана с обща дължина 292 км, от които 139 км единична и 153 км – двойна линия.

Проектната скорост по железопътната линия варира между 100 и 160 км/ч. Захранването с номинално напрежение 25kV на въздушната контактна мрежа в железопътния участък Михайлово до Бургас се осигурява от пет тягови подстанции, а именно: Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас.

В България има 54 тягови подстанции, като 30 от тях вече са модернизирани. Останалите ще бъдат обновени до 2026 г. – уверяват от Националната компания железопътна инфраструктура.

Тяговата подстанция преобразува напрежението от 110 на 25 киловолта. Подстанциите се наричат „тягови“, защото осигуряват тяга, придвижване на влаковите композиции. Класическата тягова подстанция съдържа две трафополета, като едното винаги е резервно по всяко време. Това осигурява непрестанно предаване на напрежение към влаковете, като процесът е непрекъснат. Тяговият трансформатор е основното съоръжение в подстанцията, който преобразува напрежението. Трансформаторът е маслено съоръжение, в което има около 10 тона масло – то служи за изолация и охлаждане.

По приоритетната за страната ни жп линия Пловдив-Бургас има 6 тягови подстанции, като 5 от тях вече са модернизирани, като остава само подновяването на тягова подстанция Чирпан – съобщи ръководителят на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020" инж. Иван Бакалски от НКЖИ.

За преодоляването влиянието на реактивната енергия са монтирани специални компенсиращи устройства – обяснява инженер Бакалски. Така по трасето се спестяват около 1000 лева на месец, тъй като тези устройства нулират това влияние.

Модернизацията на подстанциите ще помогне на България да изпълни поетите си ангажименти за развитие на жп инфраструктурата, достигайки европейските стандарти и ще допринесе за стабилното развитие на Транс-европейската транспортна мрежа.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Трудно МВР може да се опази от политиката, трябва реформа

Трудно МВР може да се опази от политиката, защото начинът, по който е конструирано ведомството изисква директен политически контрол от министъра за много неща, вкл. и възможността министърът да прави смени до ниски нива и да се намесва в оперативната работа. Необходима е реформа, за да се намали влиянието на министъра и да се увеличи влиянието..

публикувано на 14.08.24 в 11:03

Забраната на джендър пропагандата е лов на вещици

Над 7000 българи и над 70 неправителствени организации се обявиха против измененията на Закона за предучилищното и училищното образование, с които се забранява обсъждането на ЛГБТ теми в училище. Междувременно комисарят на Съвета на Европа по правата на човека Майкъл О‘Флеърти призова президента Румен Радев да наложи вето на измененията.  Много се..

публикувано на 14.08.24 в 10:32

Вотът през октомври няма как да сложи край на изборната спирала

Има няколко предположения кои хора ще влязат в новото служебно правителство, няколко имена, които могат да се смятат за относително потвърдени. Докато не видим окончателния списък, предложен от Горица Кожарева, можем само да гадаем, коментира в предаването "Точно днес" политологът проф. Александър Маринов . По думите му, по-важно е как новото..

публикувано на 14.08.24 в 10:26

Няма закрити паралелки след четвърто класиране

429 са свободните места след 4-то класиране в училищата след 7 клас, в Пловдив и областта. Няма закрити паралелки, остават общо 221, съобщи началникът на Регионалното управление на образованието Иванка Киркова. Тя допълни, че на сайта им са публикувани всички училища и свободни места, за които се очакват ученици. „Никога не съм имала..

публикувано на 13.08.24 в 11:34

България може да e целогодишна туристическа дестинация

„Българският туризъм все още не е засегнат силно от климатични промени, за разлика от екваториалния свят. Въпреки това настоящото лято ни предложи мощни горещини, които, слава Богу, не засегнаха туристическия сезон. Дефицитът на България е свързан с това, че ние все още нямаме достатъчно обекти и дестинации, които да са сезонни“. Това заяви..

обновено на 13.08.24 в 10:08