Проектът е от голямо значение, а служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров категорично заяви, по време на старта на модернизацията на железопътен участък Оризово-Михайлово, че няма да позволи дори един лев европейско финансиране за жп инфраструктура, да не бъде усвоен.
Той увери, че има разбирането на министъра на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова, да бъдат придвижени възможно най-скоро всички забавени преписки и процедури.По думите му в момента се работи по всички
проекти, като ще се следи стриктно за прецизното им изпълнение.
По време на старта на строителните работи на участъка, министър Тодоров обясни, че до четири години жп линията Оризово-Михайлово ще позволява скорост на движение до 160 км/ч, за сметка на сегашната средна скорост от 65 км/ч.
Дейностите по проекта предвиждат още премахване на всички железопътни прелези, като на тяхно място ще бъдат изградени надлези и подлези, с цел по-голяма безопасност. Заложено е още изграждане на ново приемно здание на жп гара Оризово и реконструкция на жп гара Чирпан.
Това ще е удобство за пътуващите, а един от гражданите, който редовно ползва и разчита на ЖП транспорта сподели, че след модернизацията ще стига до работното си място в Стара Загора два пъти по-бързо. Министърът обясни още, че проектът предвижда изграждане на жп линията в голяма част по ново трасе, което ще позволи да се достигнат европейските стандарти за железопътна магистрала.
„Моята прогноза е, че е възможно да има редовно правителство, макар че шансът е много малък – според мен не повече от 10-15 процента“ – заяви в интервю за Радио Пловдив журналистът и политически наблюдател Иван Тропанкев. „ Ако има такова правителство, това ще е много добре за държавата. И дори то да е с къс хоризонт на действие..
Компанията за добив и преработка на медна руда „Асарел- Медет“ в Панагюрище спря производството си тази сутрин, в знак на протест срещу предложението за допълнителното облагане на предприятията от минно - добивната индустрия с 900 милиона лева догодина. Машинните мощности на „Асарел-Медет“ спряха малко след 6.30 часа днес и това се случва..
В проектобюджета за 2025 година агросекторът не само не е приоритет, но направо е пренебрегнат. Това пишат в позиция до медиите от Асоциацията на земеделските производители в България. В нея се отбелязва, че в Бюджет 2025 липсват прокламираните от властта през последните няколко месеца важни обещания – инвестиции от 1 милиард и 200 милиона лева..
Чуждоезиковите паралелки остават само в трите езикови гимназии, със 7 паралелки по-малко в гимназиите в Пловдив и областта предвижда план-приемът за следваща учебна година. Началникът на Регионалното управление на образованието Иванка Киркова съобщи, че указанията на МОН сочат - о т всички 215 паралелки - 65,46% да са професионалните , което..
Доверчивост, непремерено желание за бърза печелба, икономическо невежество или изкусна измама, в която и просветените се губят, е поредната финансова пирамида ВЕTL? Експертното мнение на доц. Златогор Минчев от Института по информационни и комуникационни технологии на БАН и директор на Съвместния център за обучение, симулации и анализ към..