Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Средствата за жп инфраструктура от ЕС няма да бъдат загубени

Продължава работата по мащабния проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, Фаза 2“, който се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г. Част от него е рехабилитацията на железопътен участък Оризово-Михайлово, която включва модернизация на железен път, съоръжения, контактна мрежа, сгради и системи за сигнализация и телекомуникации. 

Проектът е от голямо значение, а служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров категорично заяви, по време на старта на модернизацията на железопътен участък Оризово-Михайлово, че  няма да позволи дори един лев европейско финансиране за жп инфраструктура, да не бъде усвоен.

Той увери, че има разбирането на министъра на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова, да бъдат придвижени възможно най-скоро всички забавени преписки и процедури.По думите му в момента се работи по всички 

проекти, като ще се следи стриктно за прецизното им изпълнение.

По време на старта на строителните работи на участъка, министър Тодоров обясни, че до четири години жп линията Оризово-Михайлово ще позволява скорост на движение до 160 км/ч, за сметка на сегашната средна скорост от 65 км/ч.

 Дейностите по проекта предвиждат още премахване на всички железопътни прелези, като на тяхно място ще бъдат изградени надлези и подлези, с цел по-голяма безопасност. Заложено е още изграждане на ново приемно здание на жп гара Оризово и реконструкция на жп гара Чирпан.

 Това ще е удобство за пътуващите, а един от гражданите, който редовно ползва и разчита на ЖП транспорта сподели, че след модернизацията ще стига до работното си място  в  Стара Загора два пъти по-бързо. Министърът обясни още, че проектът предвижда изграждане на жп линията в голяма част по ново трасе, което ще позволи да се достигнат европейските стандарти за железопътна магистрала.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

За Украйна Тръмп е разочарование

 „Мога да кажа с една дума-разочарование“.  Така Наталия Елис, председател на фондация, която подкрепя украинските бежанци у нас, коментира критиките на американския президент Доналд Тръмп към украинския държавен глава Володимир Зеленски. По думите и е имало наистина сериозни очаквания, и от украинска страна, и от страна на ЕС, за..

публикувано на 20.02.25 в 16:18

Родното производство зависи от държавата, но тя не го подкрепя

Темата за високите цени на хранителните продукти е сред водещите за посетители и изложители и на агрофрума, чиито домакин е Пловдив. Трите изложби АГРА, Винария и Фудтех събират на едно място над 620 компании от 25 държави. В днешния, втори ден на бойкот на големите търговски вериги, търсим мнения и коментари на български производители за..

публикувано на 20.02.25 в 16:16

Държавата да осигури повече фермерски пазари

Държавата да създаде условия за провеждане на повече фермерски пазари, където земеделските производители да могат да продават продукцията си директно на потребителя. Това от една стана ще доведе до засилена конкуренция и от друга ще намали зависимостта от големите хранителни вериги.  Това е позицията на Български фермерски съюз, който изпрати писмо..

публикувано на 20.02.25 в 15:29

Бюджетът няма да бъде препъникамъкът за коалицията

Управляващата коалиция изглежда стабилна, поне досега не е имало някакъв по-сериозен трус, каза в предаването "Точно днес" политологът доц. Иво Инджов .  "Създаде се усещането, че такъв е възможен, заради постановката в бюджета за пенсиите, че няма да растат с швейцарското правило. След силна критика от страна на БСП и на опозицията това бе..

публикувано на 20.02.25 в 10:05
Боян Дуранкев

България е в хиперкриза, дълговете ще са фантастични

„Съдейки по проекта на бюджет за 2025 година и прогнозата, която е дадена до 2028 година, очевидно е, че икономиката, демографската система, участието ни в ЕС, са с големи проблеми. Тоест – България е в хиперкриза. И проблемите не са толкова в бюджета, колкото в икономиката, в нашите връзки с други европейски страни. Тъй като..

публикувано на 20.02.25 в 09:58