Лятото е времето на най-многобройните пътувания с влак. От години железният път спестява пари и време. Но ако ЖП трасето е модернизирано, тогава безопасността и комфортът добавят още смисъл в избора да се придвижваш с влак.
Иво Николов има три десетилетия опит като машинист. Качваме се от гара Пловдив и пътуваме с него в локомотива на влака към София. „Ето оттук е вече новата линия. Ей оттук натам всичко е ново до Септември“ - казва Николов.Линията е модернизирана по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 -2020 година. На въпрос как би определил пътуването по новия железен път, машинистът отговаря: „Засега го чувствам отлично, защото всичко е ново – релси, чакъл- всичко е чисто ново“.
Пътниците в това направление са на различна възраст. Срещаме и деца, и работещи хора, и пенсионери.
„Комфортно е специално в този влак, и децата го предпочитат – стабилен е, все пак това са последните закупени влакове“ – казва възрастна дама. 8 годишното момиченце, което пътува с нея, добавя: „Обичам да пътувам, чисто е, хубаво“. Знае, че железният път се различава от другия по релсите и признава, че движението по тях е плавно.
„Комфортно е. Приятно е, нормално. Преди малко по-бавно се пътуваше и мотрисите бяха малко по-стари - това е основната разлика. За мен като пътник това е важно“ – включва се в анкетата и мъж в активна работна възраст.
А пенсионер, за когото се оказва, че най-важното е разписанието да се спазва, допълва: „Скоростта е по-висока и времепътуването е по-малко. По-добре е отпреди“.
Освен всичко посочено от пътниците, за машиниста Иван Николов има и още нещо от изключителна важност – безопасността: „По старата линия на места се получават пропадания вследствие на дъждове и температурни разлики. Сега тук са използвани нови релси, нови траверси, нови скрепления – всичко е ново и просто не може да се случи да не е добре.“
Това е и смисълът на инвестициите по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020. Когато проектите се изпълнят, устойчивостта им да служи на хората.
Чуйте репортажа в звуковия файл, а видео може да видите в youtube канала ни:
Управляващата коалиция изглежда стабилна, поне досега не е имало някакъв по-сериозен трус, каза в предаването "Точно днес" политологът доц. Иво Инджов . "Създаде се усещането, че такъв е възможен, заради постановката в бюджета за пенсиите, че няма да растат с швейцарското правило. След силна критика от страна на БСП и на опозицията това бе..
„Съдейки по проекта на бюджет за 2025 година и прогнозата, която е дадена до 2028 година, очевидно е, че икономиката, демографската система, участието ни в ЕС, са с големи проблеми. Тоест – България е в хиперкриза. И проблемите не са толкова в бюджета, колкото в икономиката, в нашите връзки с други европейски страни. Тъй като..
Съвместната кампания е между МБАЛ - Пазарджик и общината, а инициатор е д-р Димитър Бакалов, заместник-началник на Спешното отделение. " Тази кампания се роди от идеята да успеем да предоставим медицинска помощ в малките населени места, особено за хората, които са трудно подвижни. Получих пълна подкрепа от директора на болницата д-р Красимир..
Спешни законови реформи, по-голям контрол от страна на държавата и право на коопериране на малките производители. За това настояват членовете на Българската аграрна камара, която пое ангажимент да опише нелоялните търговски практики по цялата верига на доставки. "Като Аграрна камара този проблем го поставяме от миналата година и тогава, по..
Според предложения проектобюджет за 2025 година и финансовия план за следващите три години България влиза в дългова спирала, смята преподавателят по икономика и финанси проф. Красимир Петров. Дълговете ще достигнат през тази година 60 млрд. лева, догодина 70 млрд. лв, следват 80 млрд и след това 87 млрд. лева. България затъва в бясна скорост в..